Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tompa76
Hei

Jag håller på att byta bromskivor har gjort de på en sida nu ,, Satt fast som satan , men gick till slut loss..

Slitnare skivor har jag nog aldrig sett. Var under metallen av sjælva skivan .. :roll:

Men jag såg att när jag skulle ta loss skivan så satt inte de 2 små insex skruvarna där som vad jag förstår håller fast skivan? ... Vad gør de ? Kan jeg køra utan de så länge tills jag köper nya på Volvo. eller så..De verkar sitta på sin plats nu iallafall... :shock:
Användarvisningsbild
av vetten
Det ända som skruvarna gör är att hålla skivan på plats medans du monterar hjulet, ja så att det inte kommer att vrida sej när du drar dit hjulet om du fattar. Ja själv så brukar jag ersätta dom med en avsågag skruv M8 eller vad det nu är, bara för att inte navet ska vrida sej när jag sätter på hjulet igen. Nej dom behövs inte för
när hjulet med fälg sitter där så är låsskruvarna helt onödig. Så om du vill kan du skippa dom bara du får fälg och hjulet att sitta rätt.

Och Du

HaDe
Användarvisningsbild
av tompa76
Ok Tackar!

Skivorna bytta herligt varma de blir nær de ligger på før førsta gången røk som fan,., Kvinnan vid stoppljuset pekade :)

Ha de på bade.... /Tompa
av absolutjoxs
När jag bytte så pröva jag allt för att få bort skivan.. slå, skrika, hota och lura av den.. ingen gick!
Då fick jag tag på en avdragare från biltema!

varmt rekommenderad :)
Användarvisningsbild
av vetten
tompa76 skrev:Ok Tackar!

Skivorna bytta herligt varma de blir nær de ligger på før førsta gången røk som fan,., Kvinnan vid stoppljuset pekade :)

Ha de på bade.... /Tompa
Bra att du fick nytta av Sveriges i särklass bästa Volvoforum :-)-)

Vi är ju alla här för VARANDRA :-)-)

..så det blir lite larvigt att häv[…]

Vinande ljud S40 1.8F -08

Ny generator och nu fungerar det. Tack för hj[…]

Lambdalampan lyser

Bilen går fett av i nuläget okänd […]

Jag blev utsatt för samma fenomen idag 22/7 2[…]