Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av moumtaz
Hej
Vänder mig till er då jag inte kommer längre i ämnet, har byggt en OBD testare som fungerar i kompisens S80, men i min 960 96.
Jag får kontakt med ECU:n men inga värden därifrån, behöver veta vilket protokoll som används, då kan jag eventuellt skaffa ett annat chip för att få det att funka.

mvhg//Moumtaz
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det var ganska kaos i början där, olika protokoll på olika system. LH använde samma system som det gamla diagnosuttaget men med 10x hastighet. Med Fenix får man stänga av och sätta på tändningen hela tiden så syrenheten bootas om och gör självtest. Motronic 4.3 och 4.4 skiljer lite.
På en S80 är det helt annat iaf.

Det borde gå att googla fram, men eftersom du har byggt ett interface antar jag att du har lagt några timmar vid datorn...
Användarvisningsbild
av moumtaz
Hej

Jo, du har rätt, det är ett virrvarr innan standarden satte sig, återkommer om jag hittar något intressant

mvh//Moumtaz
Användarvisningsbild
av moumtaz
Hej , Hittade inget som skulle kunna hjälpa, dock kom det fram en ide' :idea: , att byta styrboxen till en från en äkta USA bil, det var nämligen tidigare med OBDII, :roll: , intressant om det skulle fungera.

HaDe
Användarvisningsbild
av Fastmoving?
Har oxå grejor till ett interface, har dock inte byggt ihop det än, men jag hoppas det funkar på min V90. Återkommer då jag har kollat.

Åk till ÅF så ser dom vilken nyc[…]

Byta bärande balk 940

Finns verktyg att hugga loss punktsvetsar med. Jag[…]

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&a[…]