Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Appropå fälgarna, eftersom det är en volvo orginalfälg (iofs tillverkade av bbs) så ska du självklart ha volvos centrumkåpor på. Ja, det hade jag tyckt även om det inte varit Volvofälg ;)

Och då helst de nya och inte de här gamla tröööksvarta som jag hade
Bild
Speglar är färdiga och sitter redan på bilen men jag kan tyvärr inte lägga upp bilder för idag som jag hade sagt pga att forumbilder.se verkar ha problem jag försöker med det imorgon så får ni se hur det blev. :evil: :cry:
Jo då, dem ser fina ut men jag fick lite problem som jag ska kolla upp och fixa det.
Speglarna går bara till vänster & höger när man vill reglera de. När man försöker upp & ner det verkar att den liten motor som finns i de att det vill inte.
Okej med forumbilder nu ska ni får se.
Jag börja med att plocka dörr sidopanelen och då ser man att nån har satt sin finger där palst skydd är inte helt och på sin riktiga plats som på andra sida.
Bild
Jag fick plocka när dörrarna för att jag ska dra kablar till blinkers genom gummi röret. Då slå man upp pinnen i mitten och skruva löss dem fyra bultarna så är dörren nere. Klipsen med kablar som sitter i karossen är lättare och dra ut när dörren är inte helt på plats. Jag kommer inte att vissa bilder utan dörrar för att jag vill inte att ni ska se min bil naken.
Bild
Kablarna är dragna igenom, dörren är på plats det var skit lätt och det gick smidigt.
Nu plockar jag ner gammla speglar fy så mycket skit det samlar under till.
Bild
Dela spegeln försiktig från den svampiga delen för att i vissa fall kan den sitta fast som f..n.
Bild
Klippa bort delen som jag inte behöver.
Bild
Sätta på plats och köra med lite marine kit runt om så att det blir tätt när spegeladapters ska sitta på
Bild
Spegeln skruvas fast och alla kablar är kopplat.Allt fungerar som det ska utom att speglarna vill inte röra sig antingen upp eller ner hmmm. Det måste jag fixa i framtiden jag ska fråga lite gran runt om och se vad kan problemet vara. Inte kablar iaf jag är 100% för det.
Bild
Jag stänger dörren för att se hur det ser ut innan jag sätter på sidpanel igen och gissa vad.
Det går inte och öppna dörren. Pinne från handtag hade hoppat av. Prova med nyckel och det blir samma j....a otur :evil:
Jag satte på plats begge som ni ser på bilden men dem hoppar av igen. Då tar jag två mutrar och skruva en på ovan sida och en i nedre.Nu sitter dem fast och kan aldrig hoppa av . Ni får några bilder på dörrens insida så vet man vad ska man träffa vid eventuell problem.Den första stål pinne med gängarna är till låset och den andra bakom det om ni tittar noga är till handtaget.
Bild
Här ser man hur det ser upp i låset.
Bild
Detta är andra sida mot högtalare.
Bild
Japp nu kommer jag tillbaka med speglar och hur dem ser ut på bilen.
Bilder sen igår kväll. (klaga inte om smutsig bil.) Jag har inte haft tid.
Bild
Bild
Bild
Bild
Och några med dagens ljus det ser man lite bättre.
Bild
Bild
Bild
Då får jag hoppas att det räcker med dem.
Vad tycker ni då blev det bra?
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 27

Volvo går dåligt så det gör[…]

GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]