...

Moderator: Moderatorer

Äh, förbudslandet Sverige :roll: . Visst fan att det hela bygger på sunt förnuft...är det en boende gata där alla känner alla så är det ju inga problem om det nu i undantagsfall skulle hända (eventuella besökare lär väl dels köra med ljuset på samt köra lugnt & nog fan ser man en bil som står parkerad efter gatan...vilket håll den än står åt även om det är mörkt).

Vi har nog med idiot regler & förbud i detta land & större delen av förbuden finns bara för att antingen rättfärdiga jobben för en massa myndighetspersoner alternativt för att kunna bötfälla medborgare som har betalningsförmåga.

Står man så att bilen spärrar utfart eller på annat sätt står i vägen för genomfart...är böter helt i sin ordning. Annars bryr jag mig inte det minsta om bilen så står på taket (upp & ner på)...bara den inte står i vägen.
Håller inte med alls. Är inte det minsta sugen på att få bilar med fronten åt mitt håll på min sida av vägen när folk kör ut.

En alldeles utmärkt regel på alla sätt. Hur jävla svårt är det att ställa bilen åt rätt håll?
andreas_lofgren skrev: Hur jävla svårt är det att ställa bilen åt rätt håll?
Som på gatan utanför: man måste åka hela vägan till gatans slut, vända åka tillbaka och parkera i rätt riktning. Fast alla gör det - har bara sett en felvänd bil en gång på 20 år.
Jag tycker egentligen att det är OK med den regeln, även om jag fått böter en gång för att brutit den själv.
Jag tog det som en man....gnällde och svor om vartannat :wink:

/Thomas
andreas_lofgren skrev:Håller inte med alls. Är inte det minsta sugen på att få bilar med fronten åt mitt håll på min sida av vägen när folk kör ut.
Och du tror inte dom väntar tills det är tomt eller tror du dom siktar in din bil när dom ska åka därifrån
Eftersom folk i allmänhet inte kan köra bil så - nej.
Just därför är det alldeles utmärkt med den regel vi har nu.
StringerBell skrev:
Guligan skrev:Typiskt "svensk" regel. Därmed inte sagt att den är värdelös.
Om man åker runt lite i andra länder så upplever jag att det är relativt vanligt att man parkerar så.
Typ Somalia? Indien? :lol:
I Norge t.ex.
Det finns inget med norges trafiksystem som jag vill ha hit. Varken 200% skatt, fartkameror överallt, 80 km/h gränser, vägtullar eller deras parkeringssystem...
Tja, 80 km-gränser har vi redan och vägtullarna har nog kommit hit för att stanna. Tyvärr. (Är dock inget fan av norska trafikregler får jag väl tillägga...) 8)
Lufta koppling som inte går

Okej 👍, jag läser nu efterhand vad jag skrev […]

Tips få ut ABS givaren fram

menade du att du borrade ett hål och sen g&a[…]

Tack för tipset med olja i cylindern, det k&a[…]

Hjälp! Vad har hänt?

Jag har fått svar! Brandt i Vara var snabba […]