Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Larzan
Ja, är det inte det som fattas i Volvos fordonspark. Allt annat verkar ju finnas i från flygmaskindelar till Cyklar.

I storleksordningen Renault Master eller likn.
Senast redigerad av 1 Larzan, redigerad totalt 0 gånger.
av 9070
Exakt samma tanke som jag haft. Om det nu går åt h-lvete för Volvo och Saab, varför i hela friden gör dom inte en "hantverkarbil"?? Det måste ju vara en väldigt smart idé att fixa fram en sådan, och den skall ligga bra till i pris också. Tror säkert att många hantverkare skulle vilja satsa på svensk tillverkade (??) bilar

Jag skulle nog köpa en, fast jag inte är en hantverkare :lol:

9070
av 9070
Nithin: Sidan du länkade till, var någonstans hittar du en "hantverkar" bil? Fanns ju bara lastbilar

9070
Se på Fiat, Citroën och Renault.
Massor av Chassin byggs på/om till husbilar.

Personligen skulle jag vilja testa D5 motorn i en husbil.

Vi kanske skulle kunna ha en PS-tävling. Verkar ju finnas en de l som verkligen kan det med Photoshoppa...(Stavning, PS är enklare :D )
9070 skrev:Nithin: Sidan du länkade till, var någonstans hittar du en "hantverkar" bil? Fanns ju bara lastbilar

9070
AB Volvo tillverkar inga "hantverkarbilar", de tillverkar riktiga fordon - Volvo Lastvagnar och Bussar!
Och då snackar vi i premiumsegmentet - jämfört med t.ex. Volvo Cars som inte når riktigt dit.
244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

hejsan jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]