Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Anlo
Jag är lite sugen på att byta upp mig till en V70 -07/08 nånting, men har blivit lite fundersam på om Volvo gjort om höjdjusteringen på framstolarna. I min -03:a har jag två spakar, en för att justera stolen i framkant och en i bakkant. Det är den första bil jag kört där jag fått ordentligt med stöd under låren eftersom man kan tilta stolen bakåt tills man inte når pedalerna länge... 8) I andra bilar får jag ställa ned höjdjusteringen till max, då brukar stolen också luta något bakåt men inte alls lika mycket som är möjligt i V70:n.

Bild

När jag kollat runt på Bytbil och Blocket verkar det dock vara en ny höjdjustering från faceliften -05:

Bild

Detta ser ut som "spärrskaftet" som justerar höjden i bl.a. Passaten, man trycker eller drar upprepade gånger för att pumpa stolen uppåt eller nedåt. Men går det fortfarande att tilta stolen "löjligt" mycket bakåt? Annars får jag nog leta efter en -04 lågmilare istället... :???:

/Andreas
Användarvisningsbild
av camaro69
Sitter ett reglage till i framkant på stolen.

Annars köp en bil med elstol. Det är underbart. Värt varenda öre.
av Anlo
Det låter utmärkt. Jag är lite tveksam till elstolar, när jag väl justerat in stolen som jag vill ha den rör jag den inte förrän någon annan kört bilen - något som händer kanske två gånger per år. De stackars motorerna får ju i så fall aldrig jobba med risk för att de beckar ihop. Har elstolarna samma stora justeringsområde som de manuella?

/Andreas
Hjullagerproblemer

Lossar man länkarmen eller tar loss styrspind[…]

Doktorns 945 ltt -97

Aha, okej! Ja för annars går gängo[…]

Så! Nu har jag äntligen renoverat f&aum[…]

Felkod 326

Felkoden borde väl vara ECM-C326 Se om dessa[…]