Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ibland när jag försöker larma av bilen så fungerar inte dosan, även testat dosa 2 men ingen fungerar. batterier bytta i båda. ingen knapp fungerar alls vid dessa tillfällen, alltså varken tända ledljus eller överfalls knappen. dosorna alltså helt döda. sen kan det gå 1 min så funkar båda dosorna. känns som om bilen inte får kontakt med larmdosorna alls vid dessa tillfällen. Har haft bilen inlämnad och dom bytte något ute vid dörren på förarsidan som hade med larmet att göra, med fick ingen förbättring.

Var sitter mottagardelen som känner av när man trycker på dosorna?
när dosorna funkar så funkar dom på långt håll så räckvidd är inte ett problem, tänkte på antenn.

ibland får jag även känslan av att det tar lång tid för bilen att känna av att man trycker på dosan.. kan ta upp till några sekunder innan den reagerar på att jag tryckt på nån knapp.

Felkoder avlästa... hittade endast 5 st men dessa hade inget med larm/låsning eller dyligt. var nått med ACC och så. visade tydligen "gula" fält i VIDA och det skulle innebära att felen endast uppstått vid 1 tillfälle och ej var beståeende.

Kan nån omma med förslag på vad detta skulle kunna vara för fel?

Priset spelar ingen roll då det går på bilfirman där jag köpte bilen.

MVH Thomas

Ps.. ska tilläggas att Batteriet i bilen är nytt.
Kan vara störningar som gör att det inte fungera.
Man har läst ett antal trådar om sådant.
Händer detta alltid på samma ställe?

Har du haft den inne o du inte är nöjd med det dom gjort så reklamera är mitt tipps.
jo då den är inlämnad igen som reklamation.
Svar nej händer på alla möjliga ställen.

Intresset ligger hos mig på var dom olika delarna sitter och eventullet kan bytas/repareras.
>>Var sitter mottagardelen
Jag tror att det sitter i backspegeln på vindrutan.
så vit jag vet,
Remote-signal rinner genom UEM-modul.
UEM kommunicerar med CEM för att utföra dekryptering(validering af fjärran).
kanske denne kommunikation som er slö och tar tid (pga nogen fel)?
det låter som det är ett dåligt batteri någonstans,hmmmm..?

>>kan ta upp till några sekunder innan den reagerar
kanske dålig anslutning mellan UEM och CEM, som stör kommunikationen, lös anslutning eller fukt?
Senast redigerad av 1 jimDK, redigerad totalt 0 gånger.

Gott! Då struntar jag helt sonika i den, tac[…]

Ser ingen kabel som sitter i kläm tyvärr

Uppvärmda vindrutespolare.

Jag tittade i ett elschema för en årsmo[…]