Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#31848
Från fungerande bil till död bil.

lokaliserat ingen ström på kablarna till bränslepumpen (den under bilen).
Vi har tvångskört pumpen vid relät och den fungerar.
Det vi har kollat är : relät, tändmodul, säkringar. varvtalsgivare.


Hoppas det är nån som har tips och råd på vad man kan göra.

740GLE -90 B230F
av Frigge
#31857
Det kan vara styrjorden från motorstyrenheten till pumpreläet som uteblir eftersom den fungerar när du "tvångskör" reläet. Mät den o saknas den får du antingen koppla om kabbeln eller byta styrenhet.

/Fredrik
av ZuumoO
#32200
Kan meddela att jag inte är nån bra mek

styrenheten, vart sitter den nånstans?

Jag ska försöka få tag i ett elschema så man kanske har en liten chans till att lyckas.
Användarvisningsbild
av Sparkz
#32211
Du fick just tag i ett elschema:
Bild
Y-SB från 20 på styrenheten till 86/2 på relät är det Frigge pratar om. Styrenheten drar ner den till jord när den får varvtalssignal från tändningen.

Har du öppnat relät och tittat? vanligt med dåliga lödningar där...
av ZuumoO
#32215
Ett stort tack för schemat

angående relät så provade min pappas från en fungerande 940 och ingen lycka...och vi provade mitt i hans bil och den startade så jag har ett fungerande relä iaf =)

18k mil / 10år det som inträffar f&o[…]

Bytt lufttemperaturgivare (Fenix ​​5.2). Mitt p&ar[…]

Hej! Jag har en Volvo S60 T5 från 2008 som h[…]

..eller att kabeln tlll endera ABS-givaren på[…]