Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har jag gjort en dålig affär?

Absolut - du har betalat på tok för mycket.
9
41%
Nej - bilia är skitbra och det är trygg och bra affär.
13
59%
av BG
Min erfarenhet säger att 15-30,000 mer hos handlare än privat. Allt annat lika.

BG/2,5 T
av BG
åsaboe skrev:Jäkla bra sida, våran 2004 V70 Bi-Fuel är nu värd sexochetthalvt tusen mer hos bilhandlare än vi gav för den juni 2005, hos bilhandlare :wink:
Och vår värd ca. 50,000 kr mindre! :cry: !

BG/2,5T
av Teemu
sedan finns dete handlare som försöker sig på lite saker - en kompis V70 140 -02 som nyligen passerade 14000mil ville en bilhandlare inte ge mer än 57000kr för i inbyte. Bilen är i fint skick och har business paket. Behöver jag nämna att han inte ens beaktade det budet för ett eventuellt bil byte på den firman iaf.
Användarvisningsbild
av Danneman
kan ju kolla här så ser du om du gjort ett bra köp lr inte :

http://www.bilpriser.se/

Det är ju liiiite vägledande iaf :)
Användarvisningsbild
av Jensen
Vart har du köpt bilen någonstans???
För vi säljer på Bilia i Sthlm 04 2,4 Business 140hk för 189000:- inkl nya vinterdäck samt 2,95%.
Metalliclackade bilar som gått ca 4-7000mil
Vet att några även haft dragkrokar mm.
Så min åsikt är att det är på tok för dyrt, men jag vet att det normal sett är dyrare ute i landet.
av nybliven_volvoist
Tack för tipset om http://www.bilpriser.se/. Kollade upp bilen och det ser ut som om den skulle vara värd ca 20 kkr (dvs160 kkr)mindre än vad jag betalar. :(

Jag har hört att priset varierar med ca plus/minus 10%, så då har jag ju betalat lite i överkant. Men, det är ju en fin bil vad jag har sett så här långt och så har jag ju garantin från Bilia. Och ni på forumet verkar inte allt för negativa, vilket är helt klart lugnande.

Det där om att ha försäkringen hos Volvo och därmed få extra goodwill hade jag inte tänkt på utan jag har tagit försäkringen hos mitt vanliga bolag där jag har allt samlat, dvs Trygg Hansa. Det kanske var en miss ur goodwill synpunkt. Får ha det i åtanke nästa gång.

Idag har jag köpt boken "Bosse bildoktorn" på rea - jag hoppas jag slipper använda den! :wink:
Användarvisningsbild
av Danneman
Det är alltid en trygghet att köpa en bil hos en märkeshandlare, jag gör alltid det.
Okej att jag kan tjäna 10-20k på att köpa privat men skulle jag råka köpa en som strular/massor av fel så är det svår att komma med det efteråt.
En märkeshandlare är det bara att åka ner med bilen till så fixar dom det 9 av 10 ggr. Och eftersom jag inte är bilmeck så kan jag ju inte kolla allt på en bil vid köpet. Så för mig är det alltid handlare.
Användarvisningsbild
av ateist75
nybliven_volvoist skrev:Tack för tipset om http://www.bilpriser.se/. Kollade upp bilen och det ser ut som om den skulle vara värd ca 20 kkr (dvs160 kkr)mindre än vad jag betalar. :(

Jag har hört att priset varierar med ca plus/minus 10%, så då har jag ju betalat lite i överkant. Men, det är ju en fin bil vad jag har sett så här långt och så har jag ju garantin från Bilia. Och ni på forumet verkar inte allt för negativa, vilket är helt klart lugnande.

Det där om att ha försäkringen hos Volvo och därmed få extra goodwill hade jag inte tänkt på utan jag har tagit försäkringen hos mitt vanliga bolag där jag har allt samlat, dvs Trygg Hansa. Det kanske var en miss ur goodwill synpunkt. Får ha det i åtanke nästa gång.

Idag har jag köpt boken "Bosse bildoktorn" på rea - jag hoppas jag slipper använda den! :wink:
Frågan är om du har så mycket nytta av den gode bildoktorn på en bil med 15-20 databoxar. Inte mycket man vågar fixa själv på en nyare bil :shock:
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag förstår inte frågeställningen.

Svarsalternativen är ju inte motsatser till varandra.
Användarvisningsbild
av DJ
Om det är samma garanti som på Rejmes är den inte så bra som det först låter.

Du måste ha Volvia-försäkring =dyrt. Nästan dubbelt mot länsförsäkringar.

Min 12-månaders garanti tog slut efter drygt 3 månader då den gällde i max 1200 mil visade det sig...

Men jag fick en massa nytt i framvagnen för den i alla fall. Bilen lät illa vid leverans trots att den var "genomgången".

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]