Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Har problem med varningslampor, antispinn och abs som tänds lite då och då. även avgasrening har tänts en gång , den var jag tvungen att ta bort batteripolen för att släcka. Dom andra slocknar rätt som det är.
Då undrar jag om jag blir hjälpt med en felkodsläsare från Biltema, visar den var felet sitter mer exakt ?
Bilen är en S80 från -01 2,4 140hk manuell. och går det släcka service-lampan själv?
Mvh Bamse
Bamsevolvo skrev:
Då undrar jag om jag blir hjälpt med en felkodsläsare från Biltema, visar den var felet sitter mer exakt ?
Bilen är en S80 från -01 2,4 140hk manuell. och går det släcka service-lampan själv?
Mvh Bamse
Fråga 1. Nope.
Fråga 2. Yepp.
Biltemas felkodsläsare är tyvärr inte mycket att ha...man få ju vad man betalar för så att säga. Den enda läsare på marknaden som är värd att köpa är BSR PPC.

Gör en sökning på felkodsläsare så kommer du hitta mer info. Sök även på "släcka servicelampan" så får du reda på hur du gör det utan läsare.

Mvh
/Fred

Ps Välkommen till forumet Bamsevolvo! :D Ett tips är att alltid söka på forumet innan du ställer frågor. Väldigt mycket har redan besvarats och gamla forumrävar kan bli lite putta när vanliga frågor ställs om och om igen. (Båda dina frågor är just "vanliga" frågor) Ds
Alla är rookies någon gång.

Frågar man inte, får man inget veta. Så fråga på.

Bättre att fråga än att förbli "dum". :wink:
Hej
Om du söker lite på detta forum eller andra ang de felsignaler du fått, så kommer en hel del att peka på ABS-enheten. Just den kombination du anger är inte ovanlig. Du kommer även att finna att istället för att lossa batteriet kan du lossa en säkring i hållaren på bilens vänstra sida ( i motorrummet). Om jag minns rätt så är det #14.
P-O

Gott! Då struntar jag helt sonika i den, tac[…]

Ser ingen kabel som sitter i kläm tyvärr

Uppvärmda vindrutespolare.

Jag tittade i ett elschema för en årsmo[…]