Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fiddo
hej jag undrar vad som kan bli fel i ett ac system.. min ac går för fullt men den går inte att stänga av... kupéfläkten går att stänga av men luften som kommer ut går via acn och kyls även om den är avstängd.
acn drar även ur batteriet när bilen är avstängd har mätt upp det och den drar 1.7 A när bilen är avstängd. drar man säkringen till ac kompressorn så drar den bara några mA, finns det någon som vet vad som kan vara fel?
Användarvisningsbild
av leiwi
hej
det verkar som magnetkopplingen på kompressorn får ström hela tiden, Börja med att kolla om det är reläet som "klibbat" har svårt att se att det skulle kunna vara något annat eftersom det ligger på spänning till magneten även när tändningen är av. skulle även kunna vara en bränd kabelhärva men det är lite mer långsökt.
av Fiddo
Tack för svaret!
jag är bara osäker på vilket relä som är till acn hittar inget i min haynes... vet någon vilket det är?
av Fiddo
det är en 98 men det va inte svårare än att jag gick ut o tittade i motorrummet... :D
ska se om det löser sig... skriver här när jag bytt!

edit: det va relät så enkelt men sååå irriterande! Tack för all hjälp!

Dumpventil?

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den h[…]

Volvo 240 usa front

Okej

Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

På den äldre V60 modellen har inte 18&r[…]