I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av henkez
Hejsan!
Var inne på volvo och beställde ramlager till min motor sen när jag kom tillbaka ett par dagar efter så hade han beställt 3 olka sorters ramlager dock pga min är import från italien. Men så sa han att jag skulle kolla på motorblocket vad där stog för nr så kunde man sen kolla vilken färg man skulle ha. Men så kolla jag på ramlagerna och såg att det är bara en av dom som är precis som mina gammla då borde det vara dom? eller jag ska ringa firman som borrar min motor o höra vad där står för nr? Mvh Henke
Användarvisningsbild
av Marlboroman
För att veta vilken eller vilka färger man ska ha på lagren lär man kolla dels på märkningen på vevaxeln och dels på blocket och sen finns det en tabell man får titta i. Och det är dessutom bokstäver: A, B och C. Och vilken storlek man ska ha är inget han kan slå upp. Såvida du inte ska slipa om veven för då beställer man överdimensionslager, och dem finns bara i 2 storlekar.
av henkez
fick tag på nr på ramlagerna men var hittar jag märkningen för vevlagerna? Är det på vevaxeln eller är det på själva vevaxelblocket om ni förstår vad jag menar.. ?

Mvh Henrik

Står i garaget och letar varför jag int[…]

Är det nytt eller, det var ju allvarligt ? […]

Idag har den fått köra släp fö[…]

Jag ställde frågan när jag kö[…]