Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
jumu01 skrev:Denna skylt såg väldigt bra ut "Svensk USA skylt 300 mm vit reflex" den skulle sitta som handen i handsken på bilen!
Dom har varit väldigt noga med att påpeka "OBS: Får ej användas som registeringsskylt!".

Kan tänka mig att jag kommer att aktivera hela Sveriges poliskår då dom säkert anser att min reg skylt kommer att vara ett väldigt högt prioriterat ärende! :twisted:

Vilken beställde du "vetten" och har du den monterad på bilen och har du fått synpunkter från lagens långa arm?
Jag köpte en av den korta modellen och svensk bilförstöring sa inget senaste besiktningen. Det som man kan se det på är att det inte finns några siffror (chassinummer) på den + vv-s nr. men som sagt ingen har reagerat ännu :mrgreen:
Och det ska nog vara en väldigt nitisk och skarpsynt snut/bilprovare för att reagera ?:-/
Användarvisningsbild
av Henrikx2
Skönt att slippa.
Märkte just att man får 4st märken per år när man kör diesel!?
Senast redigerad av 1 Henrikx2, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Så vi som kör med Bensin i tanken har haft det lätt alltså :D
Användarvisningsbild
av Guligan
Nåja - det har väl inte precis varit jättebetungande att klistra ett klistermärke 1-3 gånger per år. Jag kommer sakna dem.
Saknar dock ännu mer de reg.skyltar som tillverkades i plast (1994-2001). De var helt släta (lättare att rengöra) samt hade ett tydligare typsnitt vilket gjorde reg.numret mer lättavläst.
av Larzan
Henrikx2 skrev:Skönt att slippa.
Märkte just att man får 4st märken per år när man kör diesel!?
4?
Betalar in skatten 3 ggr per år.
Är inne på mitt andra märke nu.

(Åsså nybliven dieselägare)
av jumu01
krang skrev:En majblomma på plåten är underskattat. Då får man klämma dit en där bak också :lol:
Passa på att sätta dit ett M-märke också och medans du är igång så köp en riktig keps och skygglappar!
Och för guds skull glöm inte rattmuffen! :roll: (suck!)
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Tycke det borde vara böter på att sätta majblomma på bilen :wink:

Läste idag att man skulle spara 70 miljoner/år på att inte skicka ut skattemärken. Undrar var de pengarna hamnar nu? Nya vägar, fler trafikpoliser? :wink:
AC problem V70 2016 D3

ECM skickar en signal till CCM när AC-knappen[…]

Monterat ett uttag för Calix batteriladdare i[…]

Däck dimensioner

Beroende på hur mycket du sänkt och hur[…]

Halvljus

Behöver inte vara en som är svagare... k[…]