Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pallewalker
Hallå,
Jag har lite problem med min V70N 2,4T, tycker att den är lite slö och funderade om det kan ha med magnet ventilen att göra? det är så att den knäpper eller låter drrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr hela tiden :???:
nu vet jag inte om detta är magnetventilen, men liten svart med 3 slangar som går till turbon.
nr7 på denna bild iaf. http://s686.photobucket.com/albums/vv23 ... nt=tcv.jpg
bilen har rullat 24.000mil + nån som har en anning?
av S.t.r.a.n.D
Stämmer att nr7 är magnetventilen.

Prova dra ut kontakten till den. Blir det ingen skillnad är den kass.
När du kopplar ur den går bilen typ i "safe mode" och går bara på grundladd. Känns mycket slöare än vanligt.
av Pallewalker
tack för snabbt svar :D , jag drog ur sladden och provkörde en sväng, märkte ingen skillnad, tror jag..borde väl vara ganska stor skillnad eller? fick en felkod nu då, kanske inte stor förvåning eftersom sladden var ur, men om magnet vent. är kass borde då inte felkoden vart innan med? Fick P0243 på biltemas läsare.
av Pallewalker
ett tillägg är att jag har automatlåda vilket kanske gör den lite slöare, svärfar har en v70N 2,4t med manuell och den är det stor skillnad att köra.
av AndreasGLT
Far hade lika på sin 2,4T. Ett besök på volvo och 800:- fattigare och bilen gick som den skulle igen. När killen på volvo kopplade upp bilen och provkörde ventilen fräste och spottade lite i ventilen med en ny surrade den bara.
Hans bil hade också gått 24.000 mil
Hjullagerproblemer

Lossar man länkarmen eller tar loss styrspind[…]

Doktorns 945 ltt -97

Aha, okej! Ja för annars går gängo[…]

Så! Nu har jag äntligen renoverat f&aum[…]

Felkod 326

Felkoden borde väl vara ECM-C326 Se om dessa[…]