Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
3-6 månader är ingen ovanlig leveranstid på tyska bilar - i alla fall när det var högkonjunktur förra gången.
Användarvisningsbild
av petkas
det var en som hade beställd en Volvo XC60 2,4D Momentum från helmia bil vecka 36,beräknad leveranstiäd 2010-02-22
av nr7
petkas skrev:det var en som hade beställd en Volvo XC60 2,4D Momentum från helmia bil vecka 36,beräknad leveranstiäd 2010-02-22
Då ska jag kanske rentav vara glad att jag hann lägga beställningen helgen innan eftersom det skiljer över en månad i leveranstid.

Ändå undrar jag om någon kan bringa klarhet i leveranstiden som jag fick skriftligt vid beställningen. Hur bindande är det att det står okt-nov i avtalet? Är det rimligt att få någon form av kompensation om leveransen i stället blir v2 2010? Det är ju faktiskt så att leveranstiden man får besked om av säljaren är en av parametrarna när man fattar beslutet att skriva på.

Jag skulle inte tacka nej till en fjärkontroll för tillsatsvärmen till exempel. Som jag förstår det är det något som monteras hos återförsäljaren.
Användarvisningsbild
av AndersP
nr7 skrev:
petkas skrev:det var en som hade beställd en Volvo XC60 2,4D Momentum från helmia bil vecka 36,beräknad leveranstiäd 2010-02-22
Då ska jag kanske rentav vara glad att jag hann lägga beställningen helgen innan eftersom det skiljer över en månad i leveranstid.

Ändå undrar jag om någon kan bringa klarhet i leveranstiden som jag fick skriftligt vid beställningen. Hur bindande är det att det står okt-nov i avtalet? Är det rimligt att få någon form av kompensation om leveransen i stället blir v2 2010? Det är ju faktiskt så att leveranstiden man får besked om av säljaren är en av parametrarna när man fattar beslutet att skriva på.

Jag skulle inte tacka nej till en fjärkontroll för tillsatsvärmen till exempel. Som jag förstår det är det något som monteras hos återförsäljaren.
:-)-) Fjärren monteras hos ÅF å ligger på ca 6000kr. Gött att ha, som sagts tidigare i andra trådar
Användarvisningsbild
av StringerBell
Det är ju trist att inte de populära modellerna tillverkas i Sverige - nu med alla friställningar och allt.
av nr7
AndersP skrev:
:-)-) Fjärren monteras hos ÅF å ligger på ca 6000kr. Gött att ha, som sagts tidigare i andra trådar
Utan tvivel, ännu trevligare om de hade bjudit på den... :)
av viktore
XC90_Executive skrev:Det stämmer med lev. tid på XC60. Galet lång!

Ska man tolka detta som att XC60 säljer som smör och att det börjar gå bättre för Volvo? Eller är det annat som ligger bakom?
Användarvisningsbild
av Appel
XC60 verkar sälja som smör, sen tror jag inte att det räcker för att Volvo skall gå bra, men det hade varit tungt för Volvo om XC60 hade floppat!
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
viktore skrev:Ska man tolka detta som att XC60 säljer som smör och att det börjar gå bättre för Volvo? Eller är det annat som ligger bakom?
Det har börjat gå bättre för Volvo dom senaste månaderna! Sverigemarknaden har ju gått upp i försäljning!

XC60 säljer som smör! :-)-)
av Amli
StringerBell skrev:Det är ju trist att inte de populära modellerna tillverkas i Sverige - nu med alla friställningar och allt.
V70/XC70 görs i Sverige.

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]