Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av autobil
Vet ngn om en stötfångare från en 850 -92 skulle kunna passa på min 745.a?? den e ju betydligt snyggare än den originala!!
Användarvisningsbild
av Ramon
Jepp, det ska passa! Har sett en artikel om en snubbe i en äldre bilsport (ca 2-4år gammal) där han hade en 850-front på en blå 745:a. Om det är bolt-on eller inte kan jag inte svara på, men du får ev. räkna med lite modifikationer.
av autobil
Hela bilen en 850 -92 är totalt utbränd i kupen men front och bak är intakt. Kanske till och med passar bak med !?!?!?!
Användarvisningsbild
av Ramon
Det kan jag tyvärr inte svara på, kan inte minnas att jag sett någon som monterat baken med. Men fronten skall funka fint för det har jag som sagt sett ett flertal som gjort. Fast å andra sidan, det kan ju vara fullt möjligt med baken med :D
av autobil
Kanon, ska demontera den i helgen och testa, får se hur det går! tack för hjälpen!
Användarvisningsbild
av Ramon
Okej, ja har du tillgång till baken med så du kan testa direkt så är det ju väl värt ett försök! Det kan gå, men frågan är hur 850:ns bak skulle se ut på en 745:a :???: Jag menar, 855:an har ju annorlunda bakparti, längre baklyktor etc, mer välvd bagagelucka... Fast det märker man ju då :D Återkom gärna hur det blev!
av autobil
Det tänkte jag f*n inte på :-( bilen står på gården nu, luktar bara brännnntttt ! Återkommer med bilder om/när det blir aktuellt!
Användarvisningsbild
av Ramon
Okej, trist :( Men 740 med en 850 front brukar bli redigt snygga i alla fall, så det tycker jag du skall byta till! Om det inte är alltför jobbigt, men vilka modifikationer du blir tvungen till att göra (eller om det är bolt-on) märker du ju sen.
av jonas_bjork85
850r fronten ska passa bra men man behöver kapa till hjulhus-delen då den är lite för lång...

Precis som Cotag skrev, har också sätt […]

Synd man inte vet vad delen heter. Är inget h[…]

Det låter bra. Köpte 3 meter så d[…]

Dom där är väl för sensorer so[…]