Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av autumnleaf
Tänkte beställa dragkrok till min nya V70 och då välja delbart. Finns det några nackdelar med det som gör att man istället bör välja fast dragkrok?
av v70 2,5T - 99
det är väll att den ska underhällar lite då o då i så fall ...... ska dit lite nytt fett ibland o smörja låsmekanismen så allt går lätt o fint ......... har själv demonterbart på min v70 ........ hugget som stucket för min del .... drar inte så ofta så mig kvittar det. men hade jag dragit ofta så hade jag valt fast drag för då sitter det där det sitter o man slipper skitna ner sig...
av Perra N
Om man smörjer det lite då och då, inga problem med avtagbart. Mycket snyggare än den fasta "fiskekroken"! :wink:
av 850
Hej!
Jag har avtagbar drag krok på min volvo,jag har inte hittat några nackdelar med att ha det.Själv så tycker jag det bara är snyggare så att man slipper se den där "grispitten" som sticker ut där bak.Sköter man bara om kroken så att man smörjer upp den i mellan åt,och inte låter den sitta kvar på plats (risk för att den rostar fast) så är det bara fördel med detta drag.

Men det är säkert olika meningar om detta.

Gör som du själv känner,lycka till.

Mvh/850
Användarvisningsbild
av ketto
ja har avtagbar på min men ändå inte för ja svetsade fast själva delen som man tar bort pga glapp! 4 mm hade ja sist och gränsen är 4 mm på Brinkkrokarna!
Men som tur är "lånar" ja en krok till besiktning när de är dax!
Men ska skaffa en ny krok!
Annars helt perfekt att ha!

Att sälja en bil som är problemfri, bara[…]

Hjuksprut som "äter" på f&aum[…]

Låter som glapp eller fel i givardel, byte a[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gjo[…]