Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av petkas
fick i dag no1 volvo life o hittade följande..
"Den Volvoägare som väljer att tilläggsutrusta sin bil med Driver Support-paketet, som innehåller adaptiv farthållare med avståndsvarning och autobroms, sömnvarningssystemet Driver Alert och Lane Departure Warning samt BLIS som varnar för fordon i döda vinkeln, får dessutom 1500 kr i kontant ersättning insatt på sitt Volvokort av försäkringsbolaget IF/Volvia om bilen är försäkrad i Volvia",ringde försäljan och frågade om detta,men det visste han redan,han hade tänkt överaska mig vid överlämnandet av nya bilen,det var tur att man valde driver support-paketet,det skadar aldrig med lite extra på volvo kortet :wink:
Användarvisningsbild
av Appel
Observera att det bara gäller när man köper bil som privatperson, köper man bil på företag så gäller det inte....
Jag kommer att byta från Volvia till LF på förfallodagen.
av JHg
Ringde idag och fixade (jag hämtade min bil för 2 veckor sedan och hade redan innan Volvia).
De sa att det skulle återförsäljaren informera om. Men det fixade sig ändå.

Fick också beskedet att det kunde ta 1-2 månader (har vi inte datorsystem?)

Så om Ni inte fått info när Ni hämta/köpte bilen så ring Volvia på: 031-3456722
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Jag trodde Volvolife var en skrotad tidning när det går dåligt för volvo. Det är ju bara nästan 1 år sen man fick en tidning därifrån.
Användarvisningsbild
av AndersP
Har alla fått en ?
Jag har inte fått nån :cry:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Min farsa som kör en gammal 245a fick en men inte jag . :evil:
Så nu "tjuvläser" jag hans.
av Vfrrr
Har precis beställt en V70 och fick tidningen igår. Blev förvånad över att jag så snabbt kommit in i registret, men så såg jag på registreringsnumret på adressen att det var den Volvon som jag hade för 2 år sen (åkt Saab fram tills nu). Det verkar ju inte som de uppdaterar adressregistren så ofta....
Användarvisningsbild
av petkas
och sen ska man ej glömma 2 års kartuppdateringar heller till RTI(gratis så klart),man fyller i ett registreringsunderlag,som man skickar in,och sen får man automatisk de nya kartskivorna i 2 års tid.
Användarvisningsbild
av Guligan
FiddeUBC skrev:Jag trodde Volvolife var en skrotad tidning när det går dåligt för volvo. Det är ju bara nästan 1 år sen man fick en tidning därifrån.
Du har mer rätt än du anar...
Användarvisningsbild
av camaro69
Appel skrev:Observera att det bara gäller när man köper bil som privatperson, köper man bil på företag så gäller det inte....
Jag kommer att byta från Volvia till LF på förfallodagen.
Gjorde tvärtom. Har noll förtroende för LF efter skada som inträffade. En lastbil tappade grus på min bil. Men besiktningsmannen ljög som en häst travade. Upplevde mitt eget bolag som en motpart. Fy fan, aldrig mer LF. :evil: Never again.
Betalar hellre mer än till någom annan som är bra.

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]