Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Teemu
tror också att garantierna är generösare i USA med tanke på deras system. Skulle någon tex krocka pga att bilen dog och styrningen blev trög, så tror jag nog att amerikanarna skulle på någotvis få det till att Volvo är vållande för krocken och inte föraren.
Användarvisningsbild
av CarMan
Tänk på att det stor 1års nybilsgaranti på kontraktet ni skrev på när ni köpte ny bil !
allt över detta är mycket generöst
Användarvisningsbild
av Danneman
Tror inte volvo byter ut gasspjäll längre på goodwill, iallafall har dom blivit hårdare på det.
av pwr2satsfy
Danneman skrev:Tror inte volvo byter ut gasspjäll längre på goodwill, iallafall har dom blivit hårdare på det.
jodå det gör dom allt! snackade senast med dem idag och de byter på alla bilar upp till 15-16000mil
av Jaco
pwr2satsfy skrev:
Danneman skrev:Tror inte volvo byter ut gasspjäll längre på goodwill, iallafall har dom blivit hårdare på det.
jodå det gör dom allt! snackade senast med dem idag och de byter på alla bilar upp till 15-16000mil
Vilken Volvoverkstad gör det? Skulle vara väldigt intresserad av namnet på denna eftersom jag fått nobben av min lokala Volvo-verkstad. Det skulle ju vara värt att åka över hela Sverige för att få det åtgärdat på goodwill!
Användarvisningsbild
av CarMan
pwr2satsfy skrev:
dom är bara inte pålästa, dom får inte ut det på garantin & kommer få stå för hela slanten själva.
av pwr2satsfy
Jaco skrev:
pwr2satsfy skrev:
Vilken Volvoverkstad gör det? Skulle vara väldigt intresserad av namnet på denna eftersom jag fått nobben av min lokala Volvo-verkstad. Det skulle ju vara värt att åka över hela Sverige för att få det åtgärdat på goodwill!
Så länge din bil har full servicebok och inte gått längre än 16000mil och har fel på spjällhuset och vill ha det åtgärdat utan att själv lägga ut 6500 ringer du volvo verkstad Borås eller Kinna
Användarvisningsbild
av Danneman
CarMan skrev:
pwr2satsfy skrev:
dom är bara inte pålästa, dom får inte ut det på garantin & kommer få stå för hela slanten själva.
Visst är det så , Carman.
min "personlige meck " sa att jag hade tur för veckan efter så gjorde dom det inte längre,. (det här va i december på min v70 2.4t -01)
Användarvisningsbild
av Sparkz
Från och med idag gäller emissionsgarantin, 5 år / 8000 mil.
Användarvisningsbild
av greeeken
pwr2satsfy skrev:
Jaco skrev:
pwr2satsfy skrev: jodå det gör dom allt! snackade senast med dem idag och de byter på alla bilar upp till 15-16000mil
Så länge din bil har full servicebok och inte gått längre än 16000mil och har fel på spjällhuset och vill ha det åtgärdat utan att själv lägga ut 6500 ringer du volvo verkstad Borås eller Kinna
O hur vet man själv att man har fel på det, man måste väll i kolla upp det

Det stod tyvärr inte något om det p&ari[…]

Volvo V70N EPA Felkod ECM-640A

År 2023 så började motorlampan ly[…]

Kört 18 000 mil, snart 12 000 mil sedan jag k[…]

Testa att köra en runda