Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tallen
min 240 gl tar bara 0.88 blandad körning (dock eco-driving) normalt ligger den på 0.94 blandat...

men miakel C - det låter som en vettig plan! :P
av jonmad
Personligen tycker jag att 740 är mer rymlig, spec. baksätet. Samt att kupén känns mycket nyare i 740 (i stil med 940) och mer "ordentlig" i min mening. Men som sagt, det är en smaksak.
av MikaelC
Kan ju skriva hur det blev till sist - varken 740 eller 240.

Utan jag snöade in på en särling som kanske inte alla erkänner som en riktigt volvo - volvo 480 turbo som jag köpte i vintras!

Kul och annorlunda bil där ALLT är elstyrt, och lampor överallt! Har dock haft lite strul med bilen i och för sig, men egentligen inget direkt allvarligt eller dyrt (hitills). Men man kan nog inte vänta sig mer från en billig gammal bil, utan jag tar det som utbildning i att mecka. Ska bara få igenom den i besiktningen - oljeläckage och handbroms kvar att fixa.

Dock har jag blivit erbjuden en gratis 244 DL från 82, 23000 mil som stått i garage nästan hela tiden - så ytterst lite ytrost och väldigt fin i sin senapsgula lack och bruna interiör :-) Är sugen på att ta på mig bilen. Dock två saker att fixa innan ombesiktning, ska starta en ny tråd om det.

mvh Mikael

Hej. Jag delar ut internet från min mobiltel[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]