Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av galvaren
tjo hej jag igen;)

det var som jag misstänkte lite vajsing på laddet

drar jag bilen så laddar den upp til 0,9 bar men den tappar laddet väldigt fort o dalar

mellan 3000 3500 rpm startar den ladda fullt dvs 0,9 men vid 4000-4500 och uppåt dalar den sakta ner till ner till 0,5-0,6

inga felkoder får jag på min ppc
nya tändstift i den ngk platina
har kollat slangarna till turbon efter läkage men inte tryckt dom
kollat lite snabbt på wg armen sitter där kan dra den 0,5-1 cm känns tydligt att fjädern inte e sönder där inne
kan dock rukka armen kanske 0,1-0,2 mm i sidleds eller mindre kändes minimalt

rök lite vitt härom dagen så blev lite rädd att något galet på toppen/toppapackningen
oljan ser fin ut! dricker inte nåt märkbart med vatten- luktar dock som en ångbastu i avgasröret när den e varm;)
Men känns rätt långsökt att det skulle ha med laddtrycket att göra

har dock ett dåligt batteri o fick en känsla av att ljuset i bilen dala lite när jag drog på (hade inerbelysningen på för att se laddtrycket inte kopplat in ljuset til den ännu;)

kan tilläga att jag bytte magnetventil för en månad sen dock inann jag chippade bilen med bsr steg 2
har kvar min dåliga ventil och provat att sätta in den får felkod på den genast

någon som har nått tips om vad det kan vara o varför den gör så? ni e mer än välkommna med förslag för mina e slut;)

kanske någon med bsr steg 1 eller 2 kan säga om deras gör likadant o det e som bsr programm vara beter sig
(vill att laddtrycket ska hålla en bit längre i registert)
Användarvisningsbild
av Brainy
Ring och fråga BSR vid vilka varvtal den ska börja släppa på laddet och hur mycket.

Min 9000 laddade 1.4bar, men nog var den nere under 1.0 vid 4500rpm, alla gånger.

Dock så låter det väl lite väl att vara nere i 0.6 så tidigt. Så ska inte mjukvaran göra så är jag rätt uttömd på förslag eftersom du redan kollat det mesta :???:

Tycker du bilen går dåligt över 4000-4500rpm med?
Hjullagerproblemer

Lossar man länkarmen eller tar loss styrspind[…]

Doktorns 945 ltt -97

Aha, okej! Ja för annars går gängo[…]

Så! Nu har jag äntligen renoverat f&aum[…]

Felkod 326

Felkoden borde väl vara ECM-C326 Se om dessa[…]