Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av cybermunk
di.se/Nyheter/?page=%2fAvdelningar%2fArtikel.aspx%3fo%3dexpressen%26stat%3d0%26ArticleID%3d2009\09\09\351808%26SectionId%3dDinapengar%26menusection%3dDinapengar%3bDinapengarNyheter

Då längre länkar med icke alfanumeriska tecken inte verkar funka så bra i länkar så råder jag er Kopiera CTRL+C och klistra in det CTRL+V

Edit:

Testa denna
Bilägare slipper klistermärken

/Brainy
Senast redigerad av 1 cybermunk, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Kan du se om du får till den där adressen så att den blir blå och kan klickas på?

För min egen del så kvittar det om skattemärket får leva vidare eller ej men försvinner det så vad ska man göra sätta en smile där istället? :P
av *pettson*
Men.. skattemärket har varit dött sedan den dagen då polisen valde att aldrig tro på det iallafall.
För oavsett om där sitter ett märke eller inte så så ska dom kontrollera om det är betalt som det är idag. Märket har aldrig varit värt nåt med andra ord.
Användarvisningsbild
av Brainy
Sanning med modifikation *pettson*, har dom sett en bil med gammalt skattemärke så har dom ju stoppat bilen för att kontrollera hur det ligger till. Nu har dom inte samma möjlighet att snabbt se om de ska göra en slagning på en bil eller ej.

Förhoppningsvis så inför dom samma system som i uk där en kamera i bilen scannar in alla registreringsskyltar som passerar dess synfält och gör automatiska slagningar på dem. Är skatten obetald, bilen obesiktad eller stulen så skriker datorn till.
av KarlssonJohan
Toppen tycker jag!

Har aldrig gillat de där märkena. Kanske petig, men jag tycker att det kan se ganska fult ut om man till exempel har en vit bil så vill man ju inte ha en röd lapp där mitt i allt. :P

Sparar det dessutom 70 miljoner som kan gå till annat vettigare så är det inte mycket att vänta på... :D

Undra om det kommer påverka skyltarnas utformning?
av KarlssonJohan
Brainy skrev:Välkommen till forumet Johan!

En extra bokstav för dom som vill ha personlig skylt kanske?
Tack! :D

Ja det är ingen dum idé faktiskt. Kan ju alltid hoppas.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Börjar med att Tacka Brainy för edit på mitt första inlägg i denna tråd :D

Det blir nog så att dom kommer göra om skyltarna något om det försvinner ett utrymme som dom inte har någon nytta för. Men det får vi se när det kommer :D
Användarvisningsbild
av vetten
Det går väl bra att sätta dit ett sånt där S-EU märke istället så slipper det sitta vid sidan om :shock:

Tar man bort skatterna får man mer över[…]

Ser nu att det arga inlägget jag hittade vad […]

Tackar!! det förklarar varför jag inte […]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Fram: https://i.imgur.com/E6Iur5Q.jpeg Bak: ht[…]