- ons 09 sep 2009, 22:30
#320137
Fick kamremsbrott på min 360 med B200K motor.
Har nu bytt kamrem och bilen hoppade igång igen, dock med ett knackande ljud. Tänkte jag skulle kolla så att motorn är rätt inställd i ÖD läge. Hur ser jag detta enklast utan att behöva skruva upp allt för mycket. Om markeringen på vevaxelns remskiva pekar mot 0 på plastkåpan står då motorn på ÖD läge på kolv 1?
Är allt rätt inställt antar jag att en ventil blivit krökt vid brottet. :(
Har tidigare skruvat med Audi och då har man enkelt sett en markering på svänghjulet vart ÖD är.
Har nu bytt kamrem och bilen hoppade igång igen, dock med ett knackande ljud. Tänkte jag skulle kolla så att motorn är rätt inställd i ÖD läge. Hur ser jag detta enklast utan att behöva skruva upp allt för mycket. Om markeringen på vevaxelns remskiva pekar mot 0 på plastkåpan står då motorn på ÖD läge på kolv 1?
Är allt rätt inställt antar jag att en ventil blivit krökt vid brottet. :(
Har tidigare skruvat med Audi och då har man enkelt sett en markering på svänghjulet vart ÖD är.