Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har testet på XC60. Og bilen kan kjøres uten nøkkel inne i bilen, men en alarm låter.
Ble en tilfeldig test, da fruen skulle prøve det nymonterte R-Design rattet. Jeg gikk ut av bilen og hun kjørte en runde med stereoen på fullt, returnerte etter ca 1 km og hentet da nøkkel før hun fortsatte.
Senast redigerad av 1 Twendor, redigerad totalt 0 gånger.
Bitez skrev:Hmmm... Jag har också beställt keyless, och är faktiskt lite ivrig till att börja testa. Men, jag trodde att man i princip var tvungen att sitta i bilen för att kunna starta, annars så kan man ju se status o dyl. på c:a 100m avstånd, det vore ju olämpligt om bilen låste upp sig själv då man närmar sig och fortfarande 100m kvar till bilen, och då kanske man t.om kan starta den!

Hm... får alltid springa 100m så fort man ska till bilen :D
Bilen låser inte upp sig själv bara för att du närmar dig, bilen låser upp sig själv när du drar i handtaget för att öppna dörren.
Har montert fjernkontroll for Diesel varmer, og har en mottaker på frontrutens høyre side.
Mulig at denne påvirker mottaket av keyless signaler? ?:-/

Har prøvd flere Volvomodeller og andre bilmerker med keyless systemer, men alle de andre har startet først når nøkkel er inne i bilen.
Appel skrev:Nu har jag också testat med att försöka starta bilen med nyckeln utanför bilen, men ändå att nyckeln är väldigt nära bilen, den går inte att starta.
Har du dörren öppen medans du trycker på start?
Bildøren var åpen når fruen startet. Hun fikk ikke start når jeg var bak bilen.
Men når jeg åpnet passasjerdør fikk hun start, og kunne kjøre ut på hovedveien. Heldigvis en sterk akustisk lyd som fikk henne til å returnere.
kez_style skrev:
Appel skrev:Nu har jag också testat med att försöka starta bilen med nyckeln utanför bilen, men ändå att nyckeln är väldigt nära bilen, den går inte att starta.
Har du dörren öppen medans du trycker på start?
Jo, men jag kan testa med stängd dörr också! Men jag brukar ofta starta bilen med dörren öppen (då får man höra 6'an :D ) och nyckel på mig och det går utmärkt.
Doktorns 945 ltt -97

Då var det dags för en service igen. Mo[…]

EX60

Och jag säger: Detta är en elbil fr&ari[…]

Har du ingen reset knapp på blinkersspaken? […]

C70 T5 cab 2001 med startproblem

Japp den har varit loss och inga tecken på k[…]