Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pam
Hej!

Nu har båda gasfjädrarna för bagageluckan gått sönder på min S60 -03.

1. Vad kan det kosta att köpa en ny?
2. Hur skall man montera fast dom? Jag lyckades byta fästet på den trasiga gasfjädern, men lyckas inte pressa ihop den så att jag kan skruva fast den i fästet...

Märklig konstruktion... när is lägger sig under gasfjädern (när det är töväder t ex) så knäcks fästet...
Användarvisningsbild
av CarMan
Pam skrev:Hej!

2. Hur skall man montera fast dom? Jag lyckades byta fästet på den trasiga gasfjädern, men lyckas inte pressa ihop den så att jag kan skruva fast den i fästet...

Märklig konstruktion... när is lägger sig under gasfjädern (när det är töväder t ex) så knäcks fästet...

montera dit nya stop till bakluckan så den inte öppna för långt!
dämpanra trycker man dit när luckan är öppen, då behöver du inte demontera eller trycka ihopp nått
Användarvisningsbild
av Danneman
CarMan skrev:
Pam skrev:Hej!

montera dit nya stop till bakluckan så den inte öppna för långt!
dämpanra trycker man dit när luckan är öppen, då behöver du inte demontera eller trycka ihopp nått
Eh.. kan man montera dom med luckan stängd ? he he he... *Skämt*
av Pam
Dämparen knäcktes när jag stängde luckan. Sedan använde jag bara en dämpare fram till att dess fäste inte orkade med längre...

tack för tipset

Hej! På min bil har lampan ”boka tid[…]

Om inte all Adbule förbränns i motorn s&[…]

Hej, Som rubriken lyder. Min fråga är […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Om där inte är någon kompression i[…]