Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av merced
Jag håller på att byta ut sänkfjädrarna på min S60 till orginalfjädrarna samt sätta tillbaka orginal nivåreglering.
Jag började bak och insåg direkt att det inte verkade vara speciellt komplicerat. Jag plockade ner stötdämparen och fjädern utan problem. Jag fick även dit orginalfjädern och det ser bra ut. Jag stötte dock på ett problem som jag inte lyckats hitta någon lösning på.

Bild
När jag skulle sätta tillbaka bulten i bärarmen (som hänger ner på bilden) lyckas jag inte få hålen att stämma på andra sidan (där gängorna är). Jag får alltså inte igenom bulten för att kunna skruva fast den.

Har någon något bra tips på hur man kan bära sig åt här?
Jag har bänt och brutit hit och dit men jag får det inte att stämma exakt med hålen. Alla tips är välkomna!

Tack på förhand!
av merced
Jag knäckte de skruvmejslar jag hade i mina försök igår.
Men det är den taktiken som gäller då alltså?

Då får jag köpa fler mejslar och köra vidare...
av J.F.S
Om jag inte minns fel så står det i instruktionen att man ska använda ett litet spett för att bryta armen rätt. Jag har nyss bytt fjädrar och dämpare och fick krångla en del innan jag träffade rätt. Använde ett kort spett och pressade armen uppåt med en domkraft.
av merced
Igår gick det bättre! Jag hade nog inte hissat upp bärarmen tillräckligt långt vid första försöket. Sen hade jag med en kofot som var mycket bättre att bända med än mina skruvmejslar.

Tackar för tipsen! :)

Gott! Då struntar jag helt sonika i den, tac[…]

Ser ingen kabel som sitter i kläm tyvärr

Uppvärmda vindrutespolare.

Jag tittade i ett elschema för en årsmo[…]