Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
orginalet har nog 10 ggr större chans få stenskott och sprucket glas :(
De andra "pirat" tror jag skulle smälta bra in på din mörka bil :D
Användarvisningsbild
av Brainy
Mjaha, lite update angående det stora läckaget tidigare i våras där verkstaden konstaterade att en ny stålombunden slang var trasig, samt att det garanterat inte gick att montera den fel så den gick sönder därför.
De tog 2000kr för arbetet inkl ny slang. Har för mig att bara slangen gick på 5-600kr.
Jag reklamerade då självklart slangen till dem jag köpt den av. Idag efter månader av väntan så kom svaret att tillverkaren av slangen säger att slangen inte är trasig men att dom ändå kan tänka sig att ersätta deras kostnad för en slang (=2-300kr?) på goodwill.

Jag svarade således att isådanafall vill jag hellre ha tillbaka slangen tillsammans med ett skriftligt intyg på att den inte är trasig så ska verkstaden få förklara sig.

Jag hade för några veckor sedan lite insideinfo från tillverkaren och då lät det som att det var inget att snacka om, jag skulle ersättas. Detta kan jag inte tolka som någonting annat än att slangen faktiskt var trasig.
Någon av ovanstående ljuger, frågan är vem.

/Anders
Användarvisningsbild
av cybermunk
Jag personligen tror inte att en tillverkare av ett tillförselsystem ex slang ljuger då dom kommer få ta mer skit än om dom går fram med alla fakta och sanningen direkt att en återförsäljare ljuger är inte direkt ovanligt eller så har dom helt enkelt fattat tillverkaren fel vad gäller informationen om din slang. Det kan ju vara någon som inte hajar vad dom skrivit och tror att det står att den är ok men inte är det.
Användarvisningsbild
av Brainy
Lite Volvo i den här tråden då kanske?

Under semestern så var det lite småbråkigt i bilen och jag blev bara mer och mer irriterad. När vi skulle på en färja så hade dom precis dragit ner bommarna och skulle stänga portarna, dock så öppnade dom igen när dom såg att jag kom. Så stressnivån var på topp den med.

När jag körde in på den rad jag anvisades på så missade jag helt att det var en volvo i raden brevid som parkerat betydligt längre åt vänster än övriga, jag skulle vilja påstå att hon t.o.m. stod i min rad...
I vilket fall så blev resultatet att jag prickade hennes sådanahär:

Bild

Det blev till att köra fram och parkera där jag skulle stå och sen med skammen i halsen gå tillbaka till bilen jag träffat. Be ägaren så hemskt mycket om ursäkt och säga vart hon skulle skicka notan...

Nu är det där fotot iofs från när jag själv tvingades byta kåpa för några år sedan, men det illustrerar min tabbe rätt så väl ändå ;)

Och slutresultatet blev bra... ja när jag bytte alltså!

Bild

Hittade en gammal mobil i gömmorna här hemma och på den låg lite foton. Tänkte det kunde vara roligt att visa att jag faktiskt har petat lite på volvos i mina dagar med ;-)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
:( Nåja du kan trösta dig med att det hade kunnat vara värre... :wink:
Användarvisningsbild
av Brainy
Är man klantig så är man... tur i oturen så blev min spegelkåpa rejält sönderskrapad av en smitare på en parkering tidigare så den var i alla fall redan trasig.

Backspegelkåpan på V70in där... Ja, den körde min käre bror sönder när han skulle köra ner i garaget och skrapade i väggen :P
Jag FICK en ny kåpa av Canbus här på forumet, stort tack återigen även om det var några år sedan.

Appropå 9-5an så har jag nu köpt på mig T5-kolvar, letar efter stakar med. Men motorn lyfter jag inte förrän tidigast i början av nästa år.

Något som ligger betydligt närmre i tiden är en ev. xenonkonverterin av mina sim extraljus. Vad tror ni om det? Kommer det bli tillräckligt stor skillnad för att vara värt priset?

mvh
Anders
  • 1
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 78

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]

Jag har kört en bit över trettio mil n&a[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]