NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
Tycker den är skitsnygg baktill. Vet inte om jag tycker den är snygg framtill. Det är något som inte stämmer med utseendet framtill. Gillar nog den gamla fronten bättre.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Nu har jag fått lite mer info om C70. Interiört är strukturen på instrumentpanalen ändrad, vad det nu skulle vara bra för. Mittkonsollen har fått bredare ramar runt radions display. Kombiinstrumentet har annat usèende.

Fronten i övrigt så tycker jag snart det börjar bli lite för överdrivet med stora lampor. Det börjar bli lite grodvarning på faceliften faktiskt. När C30 kom tyckte jagd et var katastrof i och med att jag tyckte den såg ut som en groda.
Om de nu kommer med en facelift på C30 också så lär väl den ha samma formspråk, dvs ännu mer groda än vad den var innan.

I övrigt så tycker jag volvos softläder är helt rätt linje. Snyggt som attan, frågan är hur länge det håller sig matt. blir inte så snykt när det väl slits lite och blir blankt kanske.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
FiddeUBC skrev:Om de nu kommer med en facelift på C30 också så lär väl den ha samma formspråk, dvs ännu mer groda än vad den var innan.

I övrigt så tycker jag volvos softläder är helt rätt linje. Snyggt som attan, frågan är hur länge det håller sig matt. blir inte så snykt när det väl slits lite och blir blankt kanske.
Ja, det kommer en facelift på C30 på Frankfurtsalongen. Den bär lite samma drag som C70, men inte helt identisk.

Har kört 900 mil med sovereign hide softläder i C70. Mörkt skinn med vita sömmar. För att det ska hålla sig matt så måste man tvätta och smörja in det ett par gånger per år. Har haft bilen i ett år och gjort iordning klädseln två gånger. Den har fortfarande den fina mjuka, matta ytan. Har haft softläder i dom senaste bilarna (Executive-modeller) och det är väldit hög kvalité! :-)-)
Användarvisningsbild
av Larre
När kan man beställa?

Varför finns inte nya D5:an med 205 hk att välja på?
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
XC90_Executive: ahh okey, jo samma för min del i V50an. Vet dock inte om det är softläder just i det vita lädret på R-design men håller man bara det i shack så är det fint som attan.
För den valige svensson så är väl inte underhåll så viktigt utan det ska bara köras. Det var så jag menade.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
FiddeUBC skrev:XC90_Executive: ahh okey, jo samma för min del i V50an. Vet dock inte om det är softläder just i det vita lädret på R-design men håller man bara det i shack så är det fint som attan.
För den valige svensson så är väl inte underhåll så viktigt utan det ska bara köras. Det var så jag menade.

Du har Flex-Tec och läder.

Sovereign Hide Softläder är helt underbart. Sååååååå mjukt och skönt!

Vanliga Svensson köper inte softläder ändå, så det spelar ingen roll! :wink: 8)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner