Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Teemu
jo, har blivit en lång körare denna tråd. Och det tolkar iaf jag som att det finns ett ganska utbrett missnöje. Had allt varit frid och fröjd hade tråden varit betydligt kortare om den nu funnits alls. Men det är bra att ventilera och att det kommer fram.
Användarvisningsbild
av Whisky
Japp... Och en stor eloge ska ni ha, kära forumister, för att ni hållt ämnet bra, inte skrivit en massa tjafs och kommit med påhopp utan varit engagerade, sakliga och sansade! Trots att ämnet bäddar lite för infekterade debatter och det nu är uppe i hela 19 sidor! -Fortsätt så! (P)
Användarvisningsbild
av 58
Jag undrar vad Ashberg själv kör för bil? Han lär väl få lämna in den anonymt på service hädanefter, för att undvika att nån upprörd mek pinkar i tanken eller häller sågspån i oljan... :lol:
Användarvisningsbild
av VS60
58 skrev:Jag undrar vad Ashberg själv kör för bil? Han lär väl få lämna in den anonymt på service hädanefter, för att undvika att nån upprörd mek pinkar i tanken eller häller sågspån i oljan... :lol:
Jag vet inte vad har han för bil, men fin båt han har.
Jag tror inte att det är han som lämnar sina bilar på service, och inte äns bilar som står på hans namn.

Volvo S 60 – 02 170hk/aut
av zenobia
Frigge skrev:
zenobia skrev:
Frigge skrev:Ja, det jobbar väl ALLA företag efter ??
Antar att jag inte behöver lista alla registrerade företag sim finns i detta avlånga land. Kanske är det bara företaget du jobbar för som INTE vill bättra sina resultat varje år ??
Jag sitter på en IT-avdelning på ett företag som tillverkar skyddskläder.
Jag kan lova dig att om vi skulle arbeta på samma sätt som en märkesverkstad så skulle vi inte ha några kunder kvar.

Så ni jobbar inte på att förbättra era resultat alls ?
Företaget du jobbar på jobbar alltså helt ideellt ?
Helt fantastiskt måste jag säga !
Skulle inte tro det stämmer bara!

Varför?
Jo, våra kunder skulle inte acceptera varselbyxor utan reflexer
Jo, våra kunder skulle inte acceptera byxor där bara ena benlängden levererades
Jo, våra kunder skulle inte acceptera vinterkläder utan foder.
Jo, våra kunder skulle inte acceptera skyddshjälmar i papper

Förstår inte ens liknelsen ?
Tror du bilbranchen är lätt ?
Tror du inte bilbranchen stävar efter nöjda kunder ?
Är du verkligen så otroligt naiv att du tror att dom stora företagen inom bilbranchen internt säger att det ok att fuska om man bara dra in pengar
Har ni inte en enda reklamation ?
Alla som köper era kläder är 100 % nöjda ?
Det slarvas inte i sömmar eller liknande i någon fabrik som tillverkar kläderna ?
Så fantastiskt det måste var att kunna tillverka o sälja saker som ALDRIG är fel på, snacka om skyddad verksamhet.

Skall jag fortsätta?

Visst jagar alla kostnader men det är frågan om hur man gör det...

Verkar som du inom din branch har erfarenhet på hur man lurar kunder då du tror att alla andra gör det oxå :roll:
Kan informera dig om att så är INTE FALLET !

Undrar vem som är naiv av oss?
Precis, det undrar jag oxå ?

Du lever i en drömvärld ! Hoppas det är bra där :lol:

/Fredrik

Har du inget bättre att komma med tänker jag inte ens bemöda mig med att svara.
av Charlotte
Så...om jag lämnar bilen till "meken i hörnet" som har tillgång till "stämpel" samt att denna verkstad har möjligheten att uppdatera ev. mjukvara. Med andra ord så skulle jag bara tjäna på att lämna bilen hos denne mek, då han ligger ca. 30% under dom större verkstäderna!
av boeder
Lägg ner alla ni som är skeptiska till programmet Insider och välkommen ut i verkligheten. Sverige´s bilindustri & bilverkstäder har mkt att lära sig vad kvalité är och hur viktiga kunderna är. Ett mkt stort problem på nästan alla verkstäder där det fuskas/glöms eller anses oviktigt att göra vissa punkter. Spelar väl ingen roll om man "planterar" ut fel om de inte följer sina åtagande eller tar betalt för icke utfört arbete. Skaffa personlig mek och va med de 1:a ggr så meken känner att du är petig jävel som inte går att lura.
Användarvisningsbild
av CarMan
boeder skrev:Lägg ner alla ni som är skeptiska till programmet Insider och välkommen ut i verkligheten. Sverige´s bilindustri & bilverkstäder har mkt att lära sig vad kvalité är och hur viktiga kunderna är. Ett mkt stort problem på nästan alla verkstäder där det fuskas/glöms eller anses oviktigt att göra vissa punkter. Spelar väl ingen roll om man "planterar" ut fel om de inte följer sina åtagande eller tar betalt för icke utfört arbete. Skaffa personlig mek och va med de 1:a ggr så meken känner att du är petig jävel som inte går att lura.
När jag pratar om Insider så har jag hängt upp mig på mer än dom program som handlar om bilar !

Välkomen till verkligheten allt som sägs på TV är inte sant!

Jag förstår att du blir besviken o intar försvarsställning när din föreblid inte visarsig vara den du trott.
Användarvisningsbild
av 58
CarMan skrev:
boeder skrev:Lägg ner alla ni som är skeptiska till programmet Insider och välkommen ut i verkligheten. Sverige´s bilindustri & bilverkstäder har mkt att lära sig vad kvalité är och hur viktiga kunderna är. Ett mkt stort problem på nästan alla verkstäder där det fuskas/glöms eller anses oviktigt att göra vissa punkter. Spelar väl ingen roll om man "planterar" ut fel om de inte följer sina åtagande eller tar betalt för icke utfört arbete. Skaffa personlig mek och va med de 1:a ggr så meken känner att du är petig jävel som inte går att lura.
När jag pratar om Insider så har jag hängt upp mig på mer än dom program som handlar om bilar !

Välkomen till verkligheten allt som sägs på TV är inte sant!

Jag förstår att du blir besviken o intar försvarsställning när din föreblid inte visarsig vara den du trott.
Man kan nästan tro att det var din verkstad som blev granskad, du hugger som en kobra så fort nån nämner "insider" :lol:
av åklagarn
det var den killen som jag fått som personlig mekaniker jag mailade och frågade - alltså inte en kundmottagare.[/quote]

:D ja så du förutsätter alltså att den ena verkstan tänker ta betalt för filter/pumpbyte men inte göra bytet, och att nästa verkstad skall göra en komplett service till en kostnad som enbart täcker materialkostnaden , du verkar väl naiv
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 54
Framvagnsbalk Volvo 240

Svetsa du den balken och se glad ut! Svårt a[…]

Haha, nej. Han kanske tror motorn går s&ou[…]

Hej , hur tar man av instegslisten på Volvo […]

Har en V70 2014 där VOC batteri behöver […]