Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SweFan
Søker någon verkstad som håller på med utbytestoppar. Har en 255 SE 95:a som jag skulle vilja gøra en renovering av toppen på,, allra helst en utbytes topp. Någon som vet om något stælle runt Småland som gør detta?
Letar efter en som har 20ventilers topp..

SweFan
av *pettson*
Om du har en SE får du nöja dej med en 10V topp. En 20V topp passar inte av flera olika skäl. Om du nu inte tänkt att byta insug, grenrör, kamrem, vattenpump med mera?
Användarvisningsbild
av ÄRRet
SweFan skrev:Søker någon verkstad som håller på med utbytestoppar. Har en 255 SE 95:a som jag skulle vilja gøra en renovering av toppen på,, allra helst en utbytes topp. Någon som vet om något stælle runt Småland som gør detta?
Letar efter en som har 20ventilers topp..

SweFan
Vad för topp söker du? Kan kanske ordna om du har produktionsnumret på den. Jobbar på Volvos renoveringsfabrik.
av SweFan
Jag har tänkt om,, igen,,
Funderar på att bara... byta slit delar,, motorn har gått,, 28.000 mil,, enlig mätaren,, men är pigg som en vessla...
Å då funderade jag på att renovera toppen på den,,slipa ventiler,, byta slitage delar.. m.m.
Å jag' har en 10 ventilare, inget annat..=o(
Jag har fått de om bakfoten,,fullständigt..

Intresant,, hörru,, vad är de för pris på toppen.. Ärret? Kanske de skulle vara värt priset,,ifall de är översnkommligt.

Jag läste någonstanns på nätet att de var någon som hadde utbytestoppar genomgågna å servade för 2.500 ja, om man lämnade in den gammla givetvis,, ett vettigt pris,, för mig.. men finner den inte nu,,suck..
Resten av renoveringen, vad kan man behöva byta..?
Ramlager,,Ringar, alla packningar givetvis, kamrem.. mer..? Oljepump..?
Finns de någonstans där man kan få fatt i en komplett sats. en motor renoverings sats..?
Thx for all help... folks..
Reg Nr... CAA442

SweFan
av Royalcruiser
Jag skulle råda dig att köra så länge din motor går bra, och inte riva i något som fungerar! 28000 mil är ju inga problem för en motor om den är rätt skött!

mvh

Kristian

Har du flyttat över spridarna från gam[…]

Nordic Plus vs Ultra

Headup display, harman kardon, massage funktion so[…]

Håller på att byta drivaxel på h[…]

Jordpunkt V70-12

Alternativt inkoppling är att ansluta till e[…]