Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mr 76
Är det inte fler som har bilder?????

Alla ni som kör med lite större fälgar måste ju ha målat era ok, eller?

Säg vad ni röstar på svarta eller silvriga? Jag står som sagt var i valet och kvalet, därför efterlyser jag bilder...

//Mr 76
av Teemu
kikat på http://www.garaget.org något? Finns säkerligen bilar där med målade ok om man letar lite...
av S.t.r.a.n.D
matzen10 skrev:reggade mig för att se bilderna men inlägget finns inte kvar..
Det finns visst kvar...

Och tyvärr visst jag inte att man var tvungen att vara medlem för att se det. Sorry, hade skrivit det om jag visste...
av S.t.r.a.n.D
Här har ni två bilder från tråden på Nordic....Vill ni se hela tråden får ni regga er...

Bild

Bild
av jbl
Snyggt med röda ok med vit text 8)
Användarvisningsbild
av Mr 76
Tjena!!!!

Var på Mekonomen och kollade på färg till bromsoken. Har nu "äntligen" bestämt mig för att ha silverfärg. Kollade på Hammerite slätlack, men såg då att det har kommit ut en ny. Den heter Granville slätfinish.

Vilken av dessa ska man välja? För mig verkar det inte skilja så mycket. Ska man ta det beprövade eller den nya modellen?

Änvänder ni slätlack/slätfinish eller kör ni med vanlig Hammarlack. Slätlacken får ju en blank yta och då borde ju skiten ha svårare för att fastna, eller?

Många frågor men är tacksam för svar!!!

//Mr 76
Användarvisningsbild
av Mr 76
Lyfter...
Användarvisningsbild
av VS60
Ska man färga bromsok när dem sitter på plats eller ska man plocka ut de?

Volvo S 60 – 02 170 hk/aut
av S.t.r.a.n.D
VS60 skrev:Ska man färga bromsok när dem sitter på plats eller ska man plocka ut de?

Volvo S 60 – 02 170 hk/aut
Om du är bra på att täcka och maskera kan du lika göra det på plats annars är just spraybiten enklare om du tar lös dom...
Användarvisningsbild
av ER
Använder man tex Folia Tecs 2-komp bromsokslack så slipper man täcka över då den penslas på . Och sitter gör den

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]