Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Twendor
#318272
Noen som vet om Polestar tar oppgradering av Norsk reg, biler?
Vet at vi har andre avgifter på HK i biler, men det kan jo evt betales.
Mener å tidligere ha lest at ved evt eksport av bruktbil m/Polestar, må den settes tilbake til opprinnelig effekt.
Användarvisningsbild
av micke011
#318427
Det står följande på Polestars hemsida..

"Polestar Performance is only available in Sweden and the United Kingdom at the moment. Our target is to launch the products on more markets as soon as possible. Below you can help us out with a few questions regarding your specific Volvo model and wishes regarding the Polestar Performance products."

Men det borde ju inte hindra dig från att åka till närmaste svenska ÅF och göra uppgraderingen, jag antar att ovanstående bara gäller var man faktiskt säljer deras uppgraderingar.
av Twendor
#318455
Takker så mye for svarene. :lol:
Det virker som det kan være en helt grei løsning på dette, men man får vel vente noen år....
Vi har kjempeavgift på Hk, i dag er differansen(avgiften) mellom 2.4D(163 hk) og 2.4 D5(205 hk) på 85 000 Nkr.
Biler med motor er dyrt i Norge!
#318533
Twendor skrev:Takker så mye for svarene. :lol:
Det virker som det kan være en helt grei løsning på dette, men man får vel vente noen år....
Vi har kjempeavgift på Hk, i dag er differansen(avgiften) mellom 2.4D(163 hk) og 2.4 D5(205 hk) på 85 000 Nkr.
Biler med motor er dyrt i Norge!
ALLT är dyrt i Norge!!! :)
av Lövet
#318536
Är det inte CO2 som reglerar skatten i Norge?

Låter helkorkat att ta ut avgift bara för att en bil har mer HK.
av JHg
#318547
andreas_lofgren skrev:Är det inte CO2 som reglerar skatten i Norge?
Låter helkorkat att ta ut avgift bara för att en bil har mer HK.
Tja, varför tror du vi har våra "Norge historier"? :mrgreen:
av Lövet
#318551
En norsk kollega hävdar nämligen stenhårt att det numera bara är CO2 som avgör skatten i Norge. Jag hävdar att skatten är bilfientlig och korkad och det är den onekligen om det är hästkrafter som avgör skatten och inte utsläppet.
av Twendor
#318575
Desverre er det både Co2 og Hk som avgjør avgifter i Norge.
Hk AVGIFTEN er over 2000 kroner pr Hk på motorer med 0ver 163 hester.(gammel og ny 2.4D gunstig).
Derfor en differanse på 85000 mellom samme motor og Co2 utslipp, pga 42 Hk mere.
Må bare berømme bilfabrikker som "Tuner" bilene sine ned til riktig Hk, slik at vi ihvertfall kan få noen gode motorer med høyt Dreiemoment (Volvo f.eks)

Vil bare si meg helt enig med alle som håner Norske motoravgifter, de er miljøfientlige og kun en bilskatt til statskassen. Sverige er der et stort foregangsland.

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]