Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av eccy243
Vad tror vi kära forum? Xenon, bra eller anus?

Bild
Nu är det bara ditkastat mest för att se så att det funkar efter två år på hyllan.
Om det blir fast montering så ska jag justera in lampans läge i reflektorn riktigt, med en ordentlig ljusinställare framför bilen.

Angående nivåreglering tänkte jag förlita mig på den automatiska nivåregleringen som sitter i bakvagnen. Eventuellt tänkte jag komplettera med manuell höjdjustering av strålkastarna. Om det nu är någelunda lätt att slänga dit.

Det som är tråkigt är ju att hel/halv-avbländningen inte funkar på ena lampan. Den står på halv hela tiden. Men det gör egentligen inte så mycket. Man har ju dom små inbyggda extraljusen som fixar det.
En reservlampa kostar 295:- på Xenonkungen.
Användarvisningsbild
av crumpets
Jag säger kör på! Såg ju faktiskt riktigt fint ut :)

Dessutom växer väl män aldrig upp..? De blir bara större pojkar.
Det säger både min tjej och mamma så det måste ju stämma :D
av Candypig
Hallå, du måste väl mena elektrisk justering av strålkastarna?? (I)
Jag har satt in det i min 940-95:a med fördraget kablage, tyckte det var ganska enkelt, gäller bara att få tag i grejerna till rätt pris, annars kan du läsa på; Pärlan volvo 940 LTT (S)
Användarvisningsbild
av eccy243
Ja, klart jag menade de. :-)-) Ja, frågan är ju om det är fördraget på denna. Har hittat ett tre-poligt kontaktstycke under varje strålkastare. Undrar just om det kan vara till motorerna..? Och på vänster sida om ratten, bakom knapparna finns ett vitt fyr-poligt kontaktstycke. Kan det vara till vredet..?

De var faktiskt din tråd jag fick "inspiration från". :wink:
Användarvisningsbild
av eccy243
Nu börjar det hända lite mer saker. Har ju fått jobb i den kungliga hufvudstaden, så bilen ska med ner. Skruvade i panik ikväll. Tänkte göra så att jag ställer på, försäkrar och besiktar här uppe. Tar dom tvåor den kommer att få, för att sen fixa dom nere i Stockholm.

Nu är det bara två grejer kvar innan jag tänkte besikta. Montera ett nytt dragkroksuttag, och rätta till bromsslangen vänster bak. Den blev vriden när jag bytte oket, så den ligger an mot hjulet.
Om jag känner bilen rätt så kommer den få två anmärkningar: P-broms ur funktion och signal ur funktion.

Men, nu när jag har fått jobb så kommer den här tråden förhoppningsvis att ta fart, med nya uppfixningar! :-)-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 20

Jag hade ca 60 PSI = 4100 hPa på lågtr[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Innerskärmarna lär sitta med 4-5 plastmu[…]

Ett avgasprov hade varit bra för att se hur m[…]

Beställt en XC60 i Juni med uppskattad levera[…]