NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

~Kalle~ skrev:Vad hjälper det att skriva en notering?
Precis. Finns det inte istället en risk att den informationen används mot dig den dagen det är dags att byta bil?

Om man nu erkänner att bilen är mer angripen än normalt så borde man väl göra nåt åt det? :shock:
Användarvisningsbild
av ThomasT
Jag har inte fått tillbaka bil än så det är inte avslutat än.

Anledningen till att jag vill att det ska noteras är att om tex Xenon justeringen på sista bilden börjar strula så har jag en bättre grund för argumanten.

.
Nu har jag hämtat bilen.

Bild 1: Volvos avgassystem och framför allt upphängningskrokarna är av dålig kvalitet. Volvo har tom tagit fram en sats med lösa krokar som man monterar på avgasröret när den ordinarie har rostat bort... :(

Bild 2: Den rostiga biten är en lös plåtbit som är skruvad i bilen med två M8. Så om det skulle bli värre så är det enkelt bytt.

Bild 3: Xenon ljusjusterings mekanismen byttes ut mot en ny och fin... :D

.
Användarvisningsbild
av Fellow
Ett tips angående rost. Jag fick mina innerskärmar i fram spräckta båda två och skulle göra ett byte. Tog av innerskärmarna och på sidan emot förardörren och bakåt var det MASSOR av gammalt gräs och skit som var fuktigt. Såg ut som ett riktigt fågelbo. Så ett tips om man inte endast åker på asfalt så skulle jag kolla detta 1 gång per år. Plättlätt att ta bort skärmarna. Donkraft och lyft däcket bara som när ni kränger av och på däcken så kommer ni åt torxen
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]