NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kajalfred
Hej . ska nu sälj min V50 2.0D med momentumpaketet,har fått ett pris av min bilhandlare i inbyte av ny till 150 000kr
men jag vill ha 170 000kr tror ni det är själigt med tanke på att det är en 08 med 3500mil på nacken i övrigt utan anmärkning, kollat runt lite på blocket och tror jag ligger rätt men vad tycker ni?
Användarvisningsbild
av Jayhawk
Bilia ville ge 150 för min s40n 2,4i -08 som bara har gått 2000mil med R-design...piss pris med tanke på att jag gav 325 för den bara 1 och ett halvt år sen,

Så jag valde att byta in den på audi istället...fick iaf 174 500 för den...första och sista gången jag köper en volvo :roll:
Användarvisningsbild
av olindh
Jayhawk skrev:Bilia ville ge 150 för min s40n 2,4i -08 som bara har gått 2000mil med R-design...piss pris med tanke på att jag gav 325 för den bara 1 och ett halvt år sen,

Så jag valde att byta in den på audi istället...fick iaf 174 500 för den...första och sista gången jag köper en volvo :roll:

Vad var det för fel på den?
av jumu01
kajalfred skrev:Hej . ska nu sälj min V50 2.0D med momentumpaketet,har fått ett pris av min bilhandlare i inbyte av ny till 150 000kr
men jag vill ha 170 000kr tror ni det är själigt med tanke på att det är en 08 med 3500mil på nacken i övrigt utan anmärkning, kollat runt lite på blocket och tror jag ligger rätt men vad tycker ni?
Bilförsäljaren lämnar oftast garanti till nästa köpare och därefter priset och att tro att blocket skulle vara någon riktlinje för bilens värde får du nog ta med en nypa salt för där finns många lycksökarer!

Att köpa nytt är väldigt dyrt, oftast vid inbytet så kommer chocken vad din bil egentligen värderas till.
Vid inbyte är dock mellanskillnadspriset intressantast om du köpt den privat!
Är du inte nöjd så försök att sälja den privat som dock kan vara svårt om du inte hittar rätt köpare och inte vill vänta länge med försäljningen!
Alla extra tillägg som man tagit på bilen betalar tyvärr inte igen sig vid försäljning!
Oftast blir det att bita i det sura äpplet!
Användarvisningsbild
av poseidon
olindh skrev:
Jayhawk skrev:Bilia ville ge 150 för min s40n 2,4i -08 som bara har gått 2000mil med R-design...piss pris med tanke på att jag gav 325 för den bara 1 och ett halvt år sen,

En bensinbil med 5 törstiga cylindrar.....
Användarvisningsbild
av henka35

Enligt bilpriser.se så ligger den på ca 160-180 kkr så de får nog inte ut så mycket mer för den. Därför så fick du typ 150 kkr i inbyte.
De behöver tjärna ca 30 kkr per bil så....

//Henrik
Användarvisningsbild
av Jayhawk
poseidon skrev:
olindh skrev:

En bensinbil med 5 törstiga cylindrar.....

var absolut inget fel på den enda de hitta var några små stenskott på rutan och om det var några fel så hade garantin tagit hand om det men det roliga i det hela var att jag fick nästan 25 000kr mer på audi..

sedan har jag kollat på bilia vad bilen går för begegnad där låg de flest runt 200k med högre miltal och utan r-design.
Användarvisningsbild
av olindh
Varför ville du sälja den så snart efter att du köpt den? En Volvo ska man köpa och behålla i många år. :)
av kajalfred
olindh skrev:Varför ville du sälja den så snart efter att du köpt den? En Volvo ska man köpa och behålla i många år. :)
Jo det är sant att en volvo rullar långt men jag vill hellre vara lite upp to date och bytar i regel vart annat år

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]