Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvo850volvo
Hej, jag har en VOLVO 854-512 GLE -93 som startmotorn krånglar på. Någon som vet var startmotorn sitter på den modellen och vad man behöver ta bort för att komma åt att greja med det? Jag är inte mycket till mekaniker

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av Dalmans
krånglar den brukar det väl oftast vara det enda att bara byta ut den mot en fungerande. vad jag har förstått...

(jag har en 854 som reservdelsbil, hör av dig till mig på pm om du vill köpa startmotor av mig, den fungerar fint ) :D
Användarvisningsbild
av goransson89
Ta en ficklampa och kolla framför motorn halvvägs ner så borde du se den sitta där på vänster sida. :) När jag bytte på en 854 så tog jag bort röret till luftburken tror jag. Lossade på lite slangar en del så det gick att dra dom åt sidan. Jag SÖKTE på forumet innan jag skulle byta, vissa tog bort fläkten vid kyllaren för att få mer plats, vissa gjorde det inte. jag tyckte inte det var så svårt att göra det med sakerna på plats. :)
av volvo850volvo
goransson89 skrev:Ta en ficklampa och kolla framför motorn halvvägs ner så borde du se den sitta där på vänster sida. :) När jag bytte på en 854 så tog jag bort röret till luftburken tror jag. Lossade på lite slangar en del så det gick att dra dom åt sidan. Jag SÖKTE på forumet innan jag skulle byta, vissa tog bort fläkten vid kyllaren för att få mer plats, vissa gjorde det inte. jag tyckte inte det var så svårt att göra det med sakerna på plats. :)

Tack för hjälpen Göransson! Ibland blir det totalstopp. Nu är det bara att hitta en startmotor till vettigt pris. Dalmans, din startmotor från -94 är av den senare modellen på 1,4 kW och 10 mm tapp antar jag och passar inte på min som är från före aug -93. Jag behöver en på 1,7 kW och 12 mm tapp.

Har du flyttat över spridarna från gam[…]

Nordic Plus vs Ultra

Headup display, harman kardon, massage funktion so[…]

Håller på att byta drivaxel på h[…]

Jordpunkt V70-12

Alternativt inkoppling är att ansluta till e[…]