NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pippolei
Det ser rätt besvärligt ut att komma in i förarplatsen på C70 om man kollar på filmen lr bilder för den delen .

Är inte A-stolpen väldigt mycket i vägen?
av lindström
C70 är skit läcker men priset är på tok för högt. Sett till gammla c70 så är ju den markant mindre,
men mycket mera praktisk pga plåt cabben. Så skulle jag handla skulle det bli en c70 T5 av gamla
modellen, sedan skulle jag ställa av den på vintern och åka s40in. För att sedan vänta 2 år
och köpa plåtcabben när priset på en beggad har blivit humanare. :wink:
Användarvisningsbild
av ThomasT
Hmm... tycker inte den ser klok ut... fronten som var grymt snygg innan ser asiatisk ut nu...

kanske en anpassning till de nya ägarna.... :wink:

Bild
av Hisingspansar
Jag tycker den blev snygg, och är nog bra mycket snyggare i verkligheten.. Jag tycker aldrig Volvos bilar får rättvisa på bilder. Varför vet jag inte.

Lite tråkigt på motorsidan dock. Varför inte något nytt?
Det är ju en 1.6 Turbo Diesel på gång, oså en 1.6T bensin och en 2.0T Bensin. varför inte erbjuda något av dessa motoralternativ?
Och hur kommer det sig att D5'an ger 180 hk. Den nya ger ju 205? Är den strypt då eller?
av Linqid
Hisingspansar skrev:Jag tycker den blev snygg, och är nog bra mycket snyggare i verkligheten.. Jag tycker aldrig Volvos bilar får rättvisa på bilder. Varför vet jag inte.

Lite tråkigt på motorsidan dock. Varför inte något nytt?
Det är ju en 1.6 Turbo Diesel på gång, oså en 1.6T bensin och en 2.0T Bensin. varför inte erbjuda något av dessa motoralternativ?
Och hur kommer det sig att D5'an ger 180 hk. Den nya ger ju 205? Är den strypt då eller?
Samma D5 som suttit i C30/S40/V50 och även C70 sedan tidigare. Dvs den gamla versionen, som alltid varit strypt från 185 hk ner till 180.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner