Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Skillingaryd
ABS-lampan började lysa idag, detta innebar för mig; Bakljus, framljus, blinkers, innebelysning, hastighetsmätare, delar av färdator samt att ABS lade av... Dock fungerar varningsblinkers, varvräknare, bensinmätare och stereo. Mina kunskaper är begränsade men något säger mig att det kan röra sig om ett jordfel månne? Någon som har en idé i vilken ände jag ska börja?

// M
av *pettson*
Skillingaryd skrev:ABS-lampan började lysa idag, detta innebar för mig; Bakljus, framljus, blinkers, innebelysning, hastighetsmätare, delar av färdator samt att ABS lade av... Dock fungerar varningsblinkers, varvräknare, bensinmätare och stereo. Mina kunskaper är begränsade men något säger mig att det kan röra sig om ett jordfel månne? Någon som har en idé i vilken ände jag ska börja?

// M
Allt det där delar nog inte jord. Men jag kan mycket väl tänka mej att du bör ruckla på tändningsnyckeln och se om den är glapp? Det är inte ovanligt med slitna tändningslåskontakter. Kostar drygt 500 på volvo.

Var kallt på morgonen häromdagen, ins&a[…]

Låscylinder

Nycklarna som jag har går till tändning[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]