Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jaco
Vad krävs för att konvertera sin AC till en ECC? Räcker det att byta panelen, finns alla sladdar fördragna? Krävs någon uppdatering av programvara?
av NCR
Det enklaste är att sälja bilen med AC och köpa en med ECC.

:D
Användarvisningsbild
av CarMan
det krävs bland annat att du känner nån data kille som kan bygga en mjukvara till dein bil.
av Jaco
Hehehe roliga killar! Nej det är inte aktuellt att byta bil, är SÅ nöjd med den jag har. Ska kontakta min privata IT-konsult till veckan och be honom påbörja programering till på ny programvara till bilen. Tack för svaren!
Användarvisningsbild
av elmuppo
Jag har byggt om en V70 och en S80 till ECC. Man måste oxå byta hela
jävla luftsystemet bakom inst.panelen för att få med givare och allt skit.
Sen måste bilens Carconfig ändras, och mjukvaran för ECC måste ner.

//Branx
Användarvisningsbild
av Jensen
Är du verkligen nöjd med bilen då du vill byta till ECC???
Användarvisningsbild
av CarMan
branx skrev:Jag har byggt om en V70 och en S80 till ECC. Man måste oxå byta hela
jävla luftsystemet bakom inst.panelen för att få med givare och allt skit.
Sen måste bilens Carconfig ändras, och mjukvaran för ECC måste ner.

//Branx
Ja det var ju det jag mena, man måste ju jobba "inomhuset" för att få tag i mjukvaran.
av Jaco
Jepp, jag är supernöjd med bilen! Frågan var ju bara om det var möjligt att konvertera, inget annat. Har fått en ECC-panel av en polare och undrade om det bara var att byta rakt av. Nu var det ju inte så enkelt så då struntar jag i det. Ju sparsammare med utrustning desto färre problem...

Hej! Efter att pluggat in bilen i en felkodsl&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det ver[…]

Två veckor är ju ingen big deal.