Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av micke011
Vi beställde just en V70 med Performance-stereon (av diverse anledningar), så inga MP3-skivor där inte, men man kan ju antingen köpa en ny CD-spelare som läser MP3-skivor, alternativt köpa en på skroten (lite snik i en ny bil, jag vet). Är det någon som bytt som kan dela med sig av sina erfarenheter? Behövs det något mer än just själva spelaren, ex.vis mjukvaruuppgradering?
Användarvisningsbild
av Mini_ice
I nyare volvo verkar det inte som att det går att uppgradera sämsta ljudutrustningen dvs preformance, så du är nog fast med den stereon och anläggningen som sitter i bilen. Hur det är med V70II kan jag inte svara på men skulle kunna vara denna som du kan sätta i då ( läs längre ner?) Denna står det ingenting om men för att kunna montera subben och ipod anslutning måste du ha high preformance eller premium.

Integrerad 6CD-växlare med MP3- och WMA-kompatibilitet
Växla bekvämt mellan sex olika cd-skivor medan du kör. Cd-växlaren sköter du enkelt med kontrollen i mittkonsolen eller med knapparna i ratten och du kan spela skivorna i tur­ordning, välja skiva och låt direkt eller låta spelaren välja låt slumpmässigt. Du kan också spela cd-skivor med MP3- eller WMA-filer. Ersätter den standardmonterade cd-spelaren.

Men du beställer en sprillans ny bil men inget ljudpaket och ingen RTI men sen ska du börja eftermontera detta??

Får man fråga varför?? Skulle det inte varit bättre att beställa med allt på en gång??
Användarvisningsbild
av micke011
Det var dels en prisfråga, dels en fråga om tillgång. Vi ville gärna ha en 2,5FT Business Momentum till det pris man nu sålt MY10 för enligt volvotorget.se, men vi ville inte vänta i 8-10 veckor på att få den från fabrik så vi tog helt enkelt en bil som var på väg hem som i övrigt hade den spec vi ville ha. Att det sitter den lilla stereon i bilen är egentligen inget stort problem, vi får in MP3 via AUX-ingången (även om det inte är alls lika smutt som HP-stereon med rattstyrning av iPoden), det var mest en undran om man kunde använda MP3-skivorna vi har tidigare genom att byta huvudenheten.

Något vi däremot konstaterade med HP-stereon var kanske lika störande som att P-stereon inte läser MP3-skivor, och det är att HP-varianten inte klarar av iPhone, och eftersom både jag och sambon har såna så hade det ju varit rätt trevligt om den gjort det, då hade vi kanske valt att vänta på en orderbil likafullt.
Köpråd V60 Recarge

Tack för svaren. Hur ligger det till med 3[…]

Eftersom du har selekt så är det inte s[…]

Ja, det är väl dags för mig att sv[…]

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har br&[…]