Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yuphin
Gjorde en M Test av min XC70 nu innan min MaxiTrygg garanti går ut. Det Motormannen hittade som är i behov av reparation var:
1.Parkeringsbroms.För kort Spakvägsreserv.
2.Kränghämmare bak:Glapp i led på kränghämmarstag, vänster och höger sida.

Tror ni detta är något som Bilia reparerar eller kommer dom säga att det är normal slitage?

Dessutom fick jag en anmärkning på att centrallåsenheten ej fungerar i tankluckan, men jag har för mig att tankluckan inte stängs när man låser bilen, det är väl en fördröjning på någon minut innan det låsas?
av ture
på S60 är det 10 minuters fördröjning innan tanklocket låses,så det är troligen samma på din XC70

mvh
t
Användarvisningsbild
av greeeken
Tjena
Ja gissar på att dom säger normalt slitage.

Tanklocket låses väll när BLL läget går in? 30 sek eller så?
av Tomisco
Att justera handbromsens rörelsereserv fixar man lätt själv. Finns flera trådar om det här på forumet. Hur seriösa är M-test killarna som inte har koll på att tanklocket låses efter 10 minuter? Efter ca 30s låses handtagen innifrån så att man inte ska kunna komma in genom att knacka rutan eller använda ett dyrkverktyg och öppna bilen.
Elpriset

Hmmm... låter som 3000 Kinawatt.... leverer[…]

Tändpunktsgivare, kontakten används f&ou[…]

Inom rimliga gränser så kommer den bli […]