Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Matte-sthlm
Tjena

Jag har en 855/94, När jag startart bilen slocknar ABS lampan efter en stund (normalt) men när jag kört en stund tänds plötsligt lampan igen.

Vad är problemet? :???:

MatsN :???:

Flyttad till rätt avdelning :)
Mvh Ramon /Admin
av Ricaro
När du start bilen och kör iväg så gör bilen en självtest av abs:en när du nå upp till ca 30 km/h. Eftersom de inte visar något inna du rullar iväg så finner den troligtvis något fel då självtesten utförs. Hade detta problem med min bil. Läs av felkoderna. på min så visade de en givare som var trasig, men trotts att den byttes så kvarstod felet. Problem satt då i att en krans, som givaren läser av, hade rostat sönder.
Detta gällde alltså en 850 -92, men antar att de borde fungera på samma sätt som för din. Någon får gärna rätta mig om de itne stämmer.
Användarvisningsbild
av ketto
Ricaro skrev:När du start bilen och kör iväg så gör bilen en självtest av abs:en när du nå upp till ca 30 km/h. Eftersom de inte visar något inna du rullar iväg så finner den troligtvis något fel då självtesten utförs. Hade detta problem med min bil. Läs av felkoderna. på min så visade de en givare som var trasig, men trotts att den byttes så kvarstod felet. Problem satt då i att en krans, som givaren läser av, hade rostat sönder.
Detta gällde alltså en 850 -92, men antar att de borde fungera på samma sätt som för din. Någon får gärna rätta mig om de itne stämmer.
de stämmer! Har en -97:a...samma grejer, kan va kransen eller nån givare som e trasig!
Som sagt,kolla upp felkoder!
av Jygga
Jag hadda samma bekymmer på min 850!. Det hjälpte med att plocka isär och göra rent kuggkransen till abs´en!.Nån förståsigpåare sa att man ska ge F"#n i att tvätta fälgar och sånt med avfettning, tack vare att det börjat rosta mycket på kuggkransen när det kommer avfettning på den.

:-) Har en som jag köpt ny i Ludvika för[…]

Att sälja en bil som är problemfri, bara[…]

Hjuksprut som "äter" på f&aum[…]

Låter som glapp eller fel i givardel, byte a[…]