Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Har ett helhemligt fel på min volvo 855 - 94 GLT (10v), Motorn stannar under körning precis som om jag skulle stänga av den med nyckeln, Tempmätaren blir som ett flipperspel o skjuter upp i topp(den stiger halvsnabbt till mitten sen ,plong upp i topp), sen efter några sekunder så sjunker den till längstner.. men den går inte starta, för när jag sätter på tändningen igen så gör tempmätaren lika dant, ibland så blir den normal och går att köra igen(kan hålla sig normal ett tag , sen helt plötsligt bara dör den igen).
Jag har bytt termostat , provat med ett annat bränslepumpsrelä när den var konstig(ingen skillnad, den startade inte för det)
Finns det något säkerhetssystem i bilen som stänger av den ?
Vad kan det vara som är galet?

Får spel på bilen , den har hållt på såhär till och från ca 4 veckor nu.

tacksam för svar snabbt , behöver bilen till helgen.

Mvh Oscar
av *pettson*
racso013 skrev:jag menade A2, nae inget i bränsletest, eller i tändsystem heller. alltså inga felkoder..
Gör du så att du tar ut huvudreläet som sitter ovanför kylaren. Ett grått med 4 kablar in i. Antingen dela på det och se om nåt är sprucket eller så byter du med en kompis en stund. (Samma på alla 850s). Det reläet sköter huvudströmmen till massmätare, spridare, styrboxar mm.

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]

Det är bra att det kommer alternativ. Nå[…]

Hur fick du fram den kostnaden?

Hej, Jag har en V70 -07 2.4 bensin och har samma O[…]