Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Hmmm. Måste nästan ta och kolla min nu.
På min så tar huven i lite när man öppnar precis i leden. Men det torkar bra.
Användarvisningsbild
av erikn
Apropå torkare så hoppar jag in med ett sidospår. Är det någon som har testat någon av dessa produkter?

Sivo Clear (som verkar heta Stay Clean Glas numer) från Silanex

Nano-race från Nanoshop

Jag är lite sugen, men det är ju en slant bara för att testa. När det gäller Nanorace pratade jag med honom som säljer, och han sa att det räcker lugnt runt hela bilen, vilket man enligt forum inte kan påstå att Sivo Clear gör.
av Larzan
Pettssons tips hjälpte lösa mitt torkarproblem med förra v70. Bladen studsade vid varje tillbakasvepning. Hur irriterande som helst. Inte en tanke på att kolla armen, utan bör blad och svor som en borstbindare.

Men efter riktning så slutade studsandet. Antagligen med drag i fjädern.
Användarvisningsbild
av Tallen
Bra tips ang. det med torkaramen och rätt tryck... men har inget problem med "vridningen" då jag har plåtarmar på min... men jag visste redan det i för sig... fast det är alltid bra med bra tips/påminnelser :D
Användarvisningsbild
av vetten
Doby skrev:Biltema hade inte ens några torkare till v50 -08.....
Det brukar väl räcka om du har rätt längd på dom.
Användarvisningsbild
av Tallen
jo oftast... men V50 har väl specialfästen har jag för mig??...
haha för ny bil sälj och köp en äldre hehehe :P :lol: :P
av teca
henkri skrev:Jag provar just nu blad från skruvat.se
74:- stycket med fri frakt tycker jag va helt ok

Vi får se hur länge de håller men priset var trevligt iallafall

/H
Det verkar vara ”skruvat” med Skruvat :( Levererar inte, svarar inte i tfn, kan ej följa leveransen till hämtningsställe, sidan står kvar….en så länge! ;-//
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Finns ju inte blad till V70 -08 på skruvat vilken bluff sida. enligt dom ska man ha 610mm men orginal är det 660mm 50mm sämre torkyta som jag sa tidigare billigt och bra brukar inte gå hand i hand.
Användarvisningsbild
av Tallen
haha det är för nytt som jag nämde förut :P fast det är lite trist att det ska behöva vara så oxå

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]