Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perjak
swemax skrev:Jo det var nog det jag tänkt göra.

Hur bra ljus blir det från "halvljus" xenonerna i helljusläget? det är inte så att man blir "blind" under uppstart av helljus xenonerna?
Hade tänkt prova detta genom att ta ur glödisarna för helljuset men om du redan provat slipper jag detta och kan beställa konv satserna direkt.

Dessutom undrar jag vilken ljusbild man får bred eller lång?

Hade 2+1 fjärr+pencil X3M på förra kärran så man e väl lite bortskämd

Jag skulle vilja beskriva det "stödjande" helljuset som två, relativt samlade, rektangulärt formade strålar som lyser upp området i inre, övre, kvadranten i huvudstrålkastarens ljusbild. Bred pencil kanske...
Användarvisningsbild
av henka35
perjak skrev:
swemax skrev:Jo det var nog det jag tänkt göra.

Hur bra ljus blir det från "halvljus" xenonerna i helljusläget? det är inte så att man blir "blind" under uppstart av helljus xenonerna?
Hade tänkt prova detta genom att ta ur glödisarna för helljuset men om du redan provat slipper jag detta och kan beställa konv satserna direkt.

Dessutom undrar jag vilken ljusbild man får bred eller lång?

Hade 2+1 fjärr+pencil X3M på förra kärran så man e väl lite bortskämd

Jag skulle vilja beskriva det "stödjande" helljuset som två, relativt samlade, rektangulärt formade strålar som lyser upp området i inre, övre, kvadranten i huvudstrålkastarens ljusbild. Bred pencil kanske...
Bra beskrivning!
av pumpnasare
Hej jag har 3 st NBB Alpa 225 BLUE med 100 watt och det är helt ok, men blir själv bländad vid stora blå tavlor typ "Haparanda 550".
av swemax
Ni som konverterat

Är det xenonkungens 50W sats ni använt?
av perjak
swemax skrev:Ni som konverterat

I mitt fall, ja.
Användarvisningsbild
av henka35
swemax skrev:Ni som konverterat

Jepp, 50W från Xenonkungen
av swemax
Ok! tackar för infon

då får man beställa ett sånt så man har det hemma när bilen kommer
v42 :cry: enligt "medan du väntar"
Användarvisningsbild
av Jocke67
Konvertering till Xenon i helljuset.....
Jag lovar när jag väl får allt monterat att visa bilder med 3st NBB Alpha 225 HID XENON i fronten på min Volvo V70II.

Då blir det ljus av det v :-DD

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]