Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ampe79
Hej.
Min drivknut vänster fram knackar som tusan när man svänger, jag har kollat runt och har upptäckt att jag inte kommer ha råd att reparera den denna månaden, så nu undrar jag vad som händer när den går sönder helt och om det kanske kan vara någonting som försäkringen täcker, har volvos helförsäkring.

Mvh Ampe
Användarvisningsbild
av js1
ampe79 skrev:Hej.
.... och om det kanske kan vara någonting som försäkringen täcker, har volvos helförsäkring.

Mvh Ampe
Knappast på en 94:a.
Volvias villkor för maskindelen är väl 8 år eller 12000 mil har jag för mig.
av ampe79
ok tänkte mer om det är som jag har hört att när drivknuten går helt så slår någonting upp i motorn och det går åt skogen, tänkte om det då blir så att försäkringen täcker det.
av *pettson*
Till att börja med så finns det ingen maskinskadeförsäkring som täcker en 1994 års modell. Sen finns det INGEN försäkring alls någonsin som täcker att man med berått mod skiter i att reparera nånting som är uppenbart fel då man inte har råd eller tid eller annat som gör att skadan inte blir reparerad i tid.
av ampe79
ok, jag har pratat med en kompis kompis som ska hjälpa mig byta för en pizza och 2l cola =) Så nu ska man lära sig någonting nytt igen vilket blir kul.
Oljebyte Volvo V60 t3 2011

Lossa plugga under som vanligt, lossa filtret fr&a[…]

Vilket Bosch system hade den gamla motorn och vil[…]

Näe inte .rar utan patch.exe

Var kallt på morgonen häromdagen, ins&a[…]