Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ramon
Det är en smartphone antar jag, har den gps också? Det skulle ju vara väldigt praktiskt :D Varför passar inte stereon så bra till bilen :???:
Användarvisningsbild
av VaCUm
Stereon skulle ha varit svart istället för aluminium. Det skulle passa mycket bättre till inredningen.

Telefonen, som är en Motorola A925, har självklart en GPS-mottagare inbyggd.
Jag har en extern antenn till den som jag skall försöka gömma på något smart ställe. Jag har rätt så lång sladd till den i så omvägar bör inte vara några problem. Det bästa skulle vara om jag kan få upp sladden genom ventilationshålet på instrumentpanelen.
Användarvisningsbild
av Ramon
Okej, jag förstår. Det kan ju bli lite kruxigt att gömma antennen på något bra ställe. Fast om du får upp den genom ventilationshålet (du menar någon av de två som sitter ovanför stereon?), vart skall du då ha antennen? I så fall måste den komma ut någonstans också :???: och den kanske man inte vill ha så synlig.
Användarvisningsbild
av VaCUm
Jag tänkte gömma antennen i luftintaget närmast rutan på huven. sladden skall dras in genom ventilation eller genom nått sånt.
av Teemu
varför inte lägga antennen innanför bakrutan? jag har en sitter innanför sidorutan i bagaget på Lagunan - funkar klockrent. :) Sist jag hade GPS:en i bilen hade jag kontakt med 8st satelliter samtidigt.
Användarvisningsbild
av Hayah
Ramon skrev:Ser välskött ut den där 740:n :D Hehe, lustigt, precis på samma ställe på vänster framdörr, dvs. I hörnet på nederkanten, hade jag en rostfläck på 944:an, fast det är fixat nu.
Är det nån volvosmitta?!
Min förar dörr har också rost där!
Användarvisningsbild
av VaCUm
Hörn blir alltid lättare angripna av rost. Vänstersidan av bilen brukar oftast bli smutsigare och mer rostig pga vatten/slask/smuts/annat från mötande trafikanter.

Jag tror det är därför
Användarvisningsbild
av eccy243
Jag har fått lite ytrost på högersidan. Längst fram i själva plåtvecket på bakdörren och framdörren, även en stor blemma på bakdörren. Detta deroende på att dörrarna har varit feljusterade, troligen krockad högersida, därav rostblemman. Vänstersidan ser som ny ut :shock: bortsett från en buckla.

Nä jag har inte tittat mer på det, jag […]

XC60 2026 pureläge

Även modeller med "stora" batteriet[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

säkert bra bil och komfort osv, men det som […]

Har inte led lampor dock