Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SAREK
Jag har kollat runt på olika skrotar tidigare och det är svårt att hitta be.nivåreglering från bilar som har gått lite dom flesta har gått 15000 mil eller mer och dom tar ca 2500:-/st för dom.Man vet ju inte hur dom är då dom har gått så långt och man vill ju inte sätta sådana på en bil som har gått 7500 mil.
Jag hadde tidigare en volvo v70 -97 och den satt det nivåreglering på och den gick betydligt stadigare på vägen än den v70 -04 jag har nu.Den känns betytligt vingligare det är som att den fjädrar mycket mer. :D
av robbe
Hade en stötdämpare som var kass bak. Bilen gick som en orm på vägen o var mjuk bak.
Bytte dämpare och bilen går helt ok. nu
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Ofta så ger sig dämparna bak på kombi pga av allt lastande. Man brukar ju ha som tumregel att vid 11000 mil har dämparna tappat sin spänst. Byt till ett sportchassi som T5 har så får du en hårdare fjädring med spänstigare chassi. Nivåreglering är bra men när de börjar jäklas=dyrt.
av SAREK
Jag har nu monterar volvos chassie sats med nivåreglering och det blev avsevärt skillnad på väghållningen den går mycket stadigare nu. :D :D :-)-)
av Uffe57
SAREK skrev:Jag har nu monterar volvos chassie sats med nivåreglering och det blev avsevärt skillnad på väghållningen den går mycket stadigare nu. :D :D :-)-)
Vad blev priset om man får fråga?
av SAREK
Hela volvos chassie satsen med sänkning & nivåregleringen kostade ca.5-6000:- utan montering.volvo bytte dom främre dämparna och fjädrarna på garantin.
Volvo ville ha 2000:- för att sätta dit nivåregleringen bak så jag satte tid dom själv. :(
Med denna chassie sats blev bilen som ny den går mycket stadigare och gungar bedydligt mindre i guppen med eller utan last. :-)-) :D
Volvo måste ha monterat för mjuk orginal fjädring allså för bilen har bara gått 8000 mil och är en -04 :( ?:-/

Har du bytt till en "annan" stol så[…]

Jag tror 900 är att betrakta som billigt f&ou[…]

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]