Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Becca
Efter att ha tankat bilen i dag så så fort jag börja köra så känns det som bilen bromsar sig själv, gick långsamt fast jag gasade på. Efter ett tag började hela bilen hoppa fram och det kom hackande ljud från bilen. Den la aldrig av men det kändes som den skulle göra det. Jag fortsatte köra en bit till och då kändes det som bilen brosade sig igen efter ytterliggare en bit så började den hoppa loss. Jag stannar bilen och stänger av den och startar efter en stund igen, då går bilen som vanligt igen men aningen ryckigt kanske. Vad kan detta vara?
Tacksam för svar.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Det hackande ljudet som du säger. Kommer det från motorn eller nåt annat?
Är det bara när du kör som motorn går dåligt eller går den dåligt på tomgång också?
av Becca
Jag tror det är från motorn det låter, jag kan ju inget om bilar (tjej som man är) Kan tänkas att den är lite konstigt på tomgång också som om den nästan vill lägga av. När vi änså talar om tomgång vad ska varvmätaren stå på när bilen är på tomgång? Fick för mig att den ska ligga på noll men min står alltid på 1000 varv. Stämmer det att det ska vara så.
Användarvisningsbild
av tompa76
Lgger den på noll så ær de ju ingen tomgång... Min ligger runt 900 varv.... hat du ingen som kan titta på det... Något med tændningen tror jag . Tændstift .Ær de olja. etc
av Mate
Jag får också det här fenomenet ibland. Det spelar ingen roll om det är på motorväg eller i stadstrafik. Frikopplar man så pendlar varvtaletmellan 0,1 och 1500 varv och bilen är helt orkeslös. Efter ca: en halv minut så försvinner det och det kan dröja ett år innan det kommer igen. :shock:

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]