Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mille08
tja

har nu fått arslet ur vagnen och skall nu köpa in slitsade bromsksivor,hjullager,bromsklossar,bromssköldar sen lackera sköldarna och och klossarna i bilens färg.
Mina frågor är vad ska man använda för färg för att måla om sköldar och klossar då det skall vara ganska värmetåligt?
Min andra fråga är vart man hittar bromssköldar? hittar det inte någon stanns...hummm :oops:

tacksam för svar om färger och inköp av bromssköldar.

Något mer man kan fräscha upp inne i hjulhuset som man ser, har nämligen 19" krom fälgar 5 eker så man ser in bakom fälgarna ganska mycket och då skall det vara fräscht där tycker jag. :D
Användarvisningsbild
av Tomas88
Har själv använt hammarlack. Hammarlack är visserligen ingen värmetålig färg men det blir inte så varmt att det är nåt problem. Inte för mig i alla fall.
av mille08
Tomas88 skrev:Har själv använt hammarlack. Hammarlack är visserligen ingen värmetålig färg men det blir inte så varmt att det är nåt problem. Inte för mig i alla fall.
finns hammarlacken i alla möjliga färger då jag har volvos ljusblå färg? har du någon koll på detta?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Jepp. Finns i lite olika färger och märken.
Orginalet är väl Hammerhites Hammarlack. Jag använder Biltemas som fungerar utmärkt.
Biltemas finns i följande färger:
Svart
Silvergrå
Blå
Guld
Mörkgrön
Röd
Vit
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Viist du kan lacka i bilens fär men du måste då se till att dina ok blir 100% rostfria=omöjligt nästan. På med en grundfärg och sedan lack+klarlack. Detta kommer att hålla kanske två vintrar i saltsverige. Använd dig av hammarlack. Finns hammarlack som inte får en kulhamrad yta.

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]